kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴

تقابل تیم ملی والیبال ایران و آمریکا این بار در لهستان

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان از ساعت ۱۵:۳۰ امروز به مصاف آمریکا می‌رود.


تیم ملی والیبال ایران که در نخستین مسابقه خود در مسابقات قهرمانی جهان برابر ایتالیا به پیروزی رسیده، امروز از ساعت 15:30 در دومین مسابقه خود برابر آمریکا قرار می‌گیرد. آمریکا در نخستین بازی خود روز گذشته توانست با نتیجه 3 بر 2 از سد بلژیک عبور کند. ایران و آمریکا تا کنون چهار بار در دیدارهای رسمی با هم روبرو شده‌اند که سهم ایران یک پیروزی و سهم آمریکا سه پیروزی بوده است. پیروزی ایران به جام قهرمان قهرمانان 2013 باز می‌گردد که بازگشتی معجزه‌وار به بازی باعث شد ملی‌پوشان ایران سه بر دو از سد حریف خود بگذرند. آخرین رویارویی دو تیم نیز در نیمه‌نهایی لیگ جهانی 2014 بود که آمریکا با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید و حالا شاگردان کواچ در اندیشه پیروزی برابر یانکی‌‌‌ها هستند.
آمریکا با کسب مدال طلای لیگ جهانی 2014، آن هم با پیروزی سه بر یک مقابل برزیلی که چند سالی است رتبه نخست رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال را تصاحب کرده است، باعث شد آمریکایی‌‌ها در اوج وارد مسابقات قهرمانی جهان شوند. روحیه بالای بازیکنان این تیم، آن‌ها را امیدوار کرده است که یک بار دیگر به مدال طلای قهرمانی جهان برسند؛ عنوانی که در سال 1986 در فرانسه آن را به دست آورده بودند. آمریکا تا کنون 14 بار در مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته و هشت بار در میان ده تیم بر‌تر قرار گرفته است. نکته جالب در مورد آمریکایی‌‌ها این است که در میان رقابت‌های معتبر بین‌المللی، بیش از همه در المپیک موفق بوده‌اند و سه طلا و یک برنز تصاحب کرده‌اند. آمریکا سال‌هاست خود را به عنوان قدرت بر‌تر والیبال آمریکای شمالی مطرح کرده است و آخرین باری که یکی از دو رتبه اول و دوم مسابقات قهرمانی این منطقه را به دست نیاورد مربوط به سال 1981 می‌شود.
شناخت خوبی از آمریکا داریم
اما پیش از بازی با آمریکا فرهاد ظریف لیبروی تیم ملی والیبال در گفت‌وگویی اظهار داشت: ما در همه پست‌‌ها روی اصول بازی کردیم. شاید بعد از بازی لیگ جهانی با آمریکا این طوری بازی نکرده بودیم. چه با خود آمریکا که در نیمه نهایی لیگ جهانی باختیم و چه ایتالیا. اصلا این انگیزه را نداشتیم. ولی بازی را که استارت زدیم، مطمئن بودم می‌بریم. چون از اول محکم گرفتیم و با انگیزه بودیم. وقتی با تیم‌های بزرگ زیاد بازی می‌کنید دیگر استرس ندارید و منطقی بازی می‌کنید. ما سال قبل شاید 8-7 بار با ایتالیا بازی کردیم. به برد و باختهایش کاری ندارم اما به قول کشتی گیران وقتی تنه به تنه حریفان می‌خورد قشنگ همدیگر را می‌شناسیم. هم آن‌ها ما را می‌شناسند و هم ما. تنها زمانی که باید با بازی منطقی پوئن‌های اصلی را بگیریم خیلی بازیهای قبلی کمک کرد. خیلی.