kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴

کوتاه از ایران


ورود کاروان حرم تا حرم به سبزوار
سبزوار- ایرنا:کاروان زیارتی «حرم تا حرم» که پیاده از شهر مقدس قم برای زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس است، دوشنبه وارد سبزوار شد. یکی از دست‌اندرکاران این کاروان زیارتی گفت: شمار اعضای این کاروان 220 نفر بود که در بین راه به 300 نفر افزایش یافت.
سیدقاسم شبیری، مسیر قم تا مشهد را حدود 950 کیلومتر و مدت زمان این سفر را حدود 19 روز اعلام کرد و گفت: براساس برنامه قرار است در سالروز میلاد حضرت علی‌ا‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به مشهد مقدس برسیم.
وی ادامه داد: این کاروان برای یازدهمین سال متوالی فاصله حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا آستان حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) را پیاده می‌پیماید.
تشرف جوان مسیحی به اسلام
کرج- فارس: یک مسیحی یونانی با نام «آپوستولوس کیاکاموریس» در مرکز حوزه علمیه استان البرز پس از بر زبان آوردن شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شد. این فرد پس از تشرف به دین اسلام نام «رضا» را برای خود برگزید. جوان تازه مسلمان شده یونانی گفت: افتخار می‌کنم که پس از انتخاب دین مبین اسلام مذهب غنی تشیع را برگزیدم.
در این مراسم حجت‌الاسلام محمدابراهیم سلطانی مدیر حوزه علمیه استان البرز، یک سفر مشهد به همراه یک جلد کلام‌الله مجید با ترجمه انگلیسی به این جوان تازه مسلمان شده اهدا کرد.
افزایش صادرات پارس‌جنوبی
بوشهر- خبرنگار کیهان: مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: 5 ماه امسال  6 میلیارد و 953 میلیون دلار محصولات پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 19 درصدی را نشان می‌دهد.
مهدی یوسفی تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال 8 میلیون و 177 هزار تن محصولات پتروشیمی و میعانات گازی به خارج از کشور صادر شده است. وی از رشد صادرات میعانات گازی خبر داد و گفت: در پنج ماه نخست امسال 4 میلیون و 92 هزار تن میعانات گازی به ارزش 3 میلیارد و 255 میلیون هزار دلار از پارس‌جنوبی صادر شده است.
برگزاری جشن زیر سایه خورشید
بوشهر- فارس: سخنگوی خدام حرم رضوی در بوشهر گفت: جشن زیر سایه خورشید در سراسر کشور و 10 کشور خارجی برگزار می‌شود.
مهدی شاکری در نشست با آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: سفرهای کاروان‌های خادمین امام رضا(ع) به شدت مورد استقبال مردم ایران قرار گرفته و سال گذشته که سال ششم برنامه‌های زیر سایه خورشید بود 21 استان و پنج کشور خارجی تحت پوشش قرار گرفتند، ولی امسال در تمام استان‌ها و 10 کشور خارجی جشنواره زیر سایه خورشید برگزار شد.
وی افزود: شعار کاروان خادمین امسال «حضورتان در تمام زندگیم جاری است یا علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع)» است.
در این گروه چهار نفر خادم، یک نفر روحانی برای تبلیغ و یک نفر هم مسئول کاروان حضور دارند.
صادرات صنایع دستی
خرم‌آباد- ایرنا: معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: 130 میلیون دلار صنایع دستی سالانه از کشور صادر می‌شود.
«بهمن نامور مطلق» در آیین گشایش موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی لرستان در خانه تاریخی آخوند ابوخرم‌آباد، افزود: این تولیدات دستی و محلی به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.
وی اظهار کرد: 300 هزار نفر در سطح کشور دارای پروانه تولید صنایع دستی هستند که افراد تحت پوشش این تعداد به یک میلیون نفر می‌رسد.
نامور مطلق با تاکید بر راه‌اندازی بازارچه‌های سنتی و صنایع دستی در سراسر کشور بیان کرد: این بازارچه‌ها باید در برخی استان‌ها به روز شده و در استان‌هایی از جمله لرستان با کمک بخش خصوصی و اعطای تسهیلات راه‌اندازی شود.