kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹

شامپوهای تغییر رنگ سرب دارند

شامپوهای تغییر رنگ مو سرب دارند و در دراز مدت عوارضی براعضای بدن به ویژه کبد و ریه می‌گذارد.


دکترغلامحسین غفارپور، درباره نحوه مناسب تیره کردن موهای سفید گفت: برخی افراد برای تیره کردن رنگ موهای سفید خود از شامپوهایی استفاده می‌کنند که به مرور زمان موها را رنگ می‌کنند که استفاده از این شامپوها بسیار مضر است.
وی درباره نقش شامپوهایی که به مرور موهای سفید را تیره می‌کند، تصریح کرد: این شامپوها دارای ترکیبات فلزات سنگین مانند سرب هستند و مصرف این موارد برای بدن مضر است چرا که این فلزات در اندام‌ها رسوب می‌کنند و سبب از بین رفتن بافت کبد و ریه می‌شوند.
غفارپور خاطرنشان کرد: از آنجا که ممکن است سرب زیادی درهوا نیز وجود داشته باشد و به خودی خود بدن را تحت تاثیر عوارض نامطلوب خود قرار دهد.
 بنابر این بهتر است از این گونه شامپوها که موها را به تدریج رنگ می‌کند، استفاده نکرد.
این متخصص پوست و مو درباره چگونگی تأثیر فلزات سنگین بر بدن تصریح کرد: فلزات سنگین موجود در این شامپوها بسیار ریز هستند و از طریق پوست جذب می‌شوند و سپس در تمام بدن عوارض خود را نشان می‌دهند.
وی درباره تأثیرات رنگ مو بر بدن نیز خاطر نشان کرد: تنها عارضه استفاده از رنگ مو بروز حساسیت است که این حساسیت می‌تواند تحریکی یا آلرژیک باشد.
دکتر غفارپور درباره نشانه‌های این حساسیت نیز گفت: ازجمله علائم این حساسیت می‌توان به قرمز شدن پوست سر، ایجاد تاول‌های ریز و درشت اشاره کرد که در ادامه با پاره شدن این تاول‌‌‌ها دلمه ایجاد می‌شود و عفونت‌های ثانویه شکل می‌گیرد و درنهایت 2 تا3 هفته مریض را درگیر می‌کند.
این متخصص پوست و مو افزود: این گونه حساسیت علاوه بر اینکه پوست سر را درگیر می‌کند ممکن است به علت شست و شوی پس از رنگ کردن به صورت نیز منتقل شده و در پوست صورت نیز ایجاد حساسیت تحریکی یا الرژیک کند ضمن اینکه این حساسیت به علت رنگ کردن ابروها نیز می‌تواند در صورت ایجاد شود.