kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷

کيهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پيام کوتاه 30002323
* تبيين عملکرد يک ساله دولت در نشست رياست محترم جمهور و اعضاي هيئت دولت بارهبر معظم انقلاب از زبان ايشان به صورتي بود که خود دولت هم قادر به تشريح آن به اين زيبايي نبود و اين نشان از اشراف رهبري به عملکرد دولت دارد. رهنمودهاي حضرت آقا در چندين فصل، سياست‌گذاري دولت در حل مشکلات کشور در پيش روست. انتظار مي‌رود بسته پيشنهادي دولت براي خروج از رکود همسو با اقتصاد مقاومتي باشد. و پرهيز از فتنه و سران فتنه و فتنه‌گران در امور اجرايي مدنظر باشد و سعه‌صدر در برابر منتقدين به منصه ظهور آيد. مردم اجرايي شدن رهنمودهاي رهبري را بدون حاشيه خواستارند.
طالعي
* بنده به‌عنوان يک منتقد دولت تدبير و اميد هفته دولت را به اين عزيزان تبريک عرض نموده و موفقيت دولت در تمامي زمينه ها را از خداوند قادر متعال خواستارم چون به فرموده رهبر معظم انقلاب، موفقيت دولت موفقيت نظام است. در ضمن اجازه مي‌خواهم به ويژه از راه دور دست وزير محترم بهداشت را ببوسم. چون بدون حاشيه‌سازي به خدمت صادقانه مشغول است. و نمره قبولي را از رهبر‌معظم انقلاب کسب کرده است که اين افتخار بزرگي براي ايشان و همکارانشان مي‌باشد قطعاً رضايت خداوند متعال را نيز در پي دارد که رضايت خداوند هم در گرو خدمت به خلق است.
گل‌محمد نوراني مهديشهر
* آمريکايي‌ها تحريم‌هاي جديدي را عليه بعضي از شخصيت‌هاي اقتصادي کشور و شرکت‌هاي داخلي وضع کرده‌اند. مسئولان محترم کشورمان بايد پاسخ بدهند که چرا طرف غربي علي رغم اعتماد ايران به مذاکرات خلاف تعهدات توافق ژنو عمل مي‌کند.
دکتر طوسي زاده از اصفهان
*گويا آمريکا در ارزيابي که از دولت اعتدال داشته، مطمئن شده است که اين دولت در مقابل تحريم‌هاي جديد وضع شده جواب قاطع و محکم نخواهد داد، و لذا تحريم‌هاي جديد را وضع کرده است. دولت بايد با اصلاح رويه خود اين تصور آمريکا را از بين ببرد وگرنه در آينده نيز در روي همين پاشنه خواهد چرخيد.
جعفري
* با توجه به تحريم چندين شرکت و شخصيت از سوي وزارت خزانه‌داري آمريکا به بهانه نقض تحريم‌ها، چطور مسئولين اجرايي همچنان بر طبل مذاکره مي‌کوبند و ذره‌اي از اعتمادشان به اين قدرت پوشالي کاسته نمي‌شود؟ اي کاش به همين اندازه نيز به منتقدين و دلسوزان و مردم کشورمان هم اعتماد داشتند؟
عليمرداني
* اي کاش بقيه وزرا نيز همانند دکتر ‌قاضي‌زاده‌هاشمي وزير محترم و پر تلاش وزارت بهداشت بدون سياسي‌کاري و صحبت از کارشکني و کمبود اختيارات، براي سامان دادن امور کشور کمرهمت مي‌بستند.
5496---0915
* آقاي روحاني رياست محترم جمهوري مجدداً عصباني شده از افراد نامشخصي به عنوان تخريب گر ياد کرده است.. عرض مي‌کنيم طبق کدام حکم مرجع قانوني و محاکمه ايشان يک گروه را تخريب‌گر مي‌داند .
گرافر
*اگر زماني رئيس‌جمهور دوره موسوم به اصلاحات قرار باشد که محاکمه شود بايد از وي اين سؤال بشود که با شناختي که از برگزاري و روند انتخابات داشتي چرا قبل از اتمام شمارش آراء پيام تبريک براي موسوي ارسال کردي؟ و پاسخ او را براي ثبت در تاريخ حفظ نمايند تا عبرتي براي آيندگان باشد و دشمنان دوست‌نما را بهتر بشناسند. سؤالات مربوط به هشت ماه قتل و غارت و تخريب مساجد و آبروي نظام را بردن و... بماند.
مرتضي استاد آقا بازنشسته فرهنگي
* آقاي نعمت‌زاده گفته‌اند که از ابتداي دولت يازدهم هيچ برنجي وارد نکرده‌ايم. اگر اين ادعا صحيح است چرا در ابتداي دولت مدعي شديد که انبارهاي کشور خالي است و دولت قبلي انبارها را جارو کرده است!
4636---0911
* از بنياد شهيد و امور ايثارگران درخواست مي‌شود با همکاري مجلس و دولت و نيروهاي مسلح و با تشکيل ستاد ويژه نسبت به جمع‌آوري خاطرات رزمندگان 8 سال دفاع مقدس اهتمام ويژه‌اي نمايند. متاسفانه بسياري از رزمندگان دوران دفاع مقدس به لقاي حق پيوستند و بسياري از ناگفته‌ها را با خود بردند.
2773---0913
* هر 2 ماه يک بار بايد به آزمايشگاه بروم. با وجود داشتن بيمه فرهنگيان و بيمه تکميلي طلايي مبلغ 122 هزار تومان پول آزمايش مي‌دهم و وقتي به اداره بازنشستگي فرهنگيان مراجعه مي‌کنم تا هزينه آزمايش را دريافت کنم پاسخ قانع‌کننده‌اي ندارند و از پرداخت هزينه آزمايشگاه طفره مي‌روند. از مسئولين امر انتظار رسيدگي دارم. با حقوق هشتصد هزار توماني چگونه مي‌توانم هر 2 ماه يک بار فقط 122 هزار تومان پول آزمايش بدهم بقيه هزينه زندگي به کنار با اين تورم و گراني!
منصوره جنابي
* يک دستگاه پرايد را در تاريخ 12/3/93 از شرکت سايپا خريدم که فاقد راديو ضبط بود. وقتي اعتراض کردم اعلام نمودند امسال براي پرايد 131 راديو پخش پيش‌بيني نشده است! اگر مي‌خواهيد صبر کنيد يا برويد بانک صد هزار تومان پولش را دريافت کنيد؟ چه پخش صوتي را مي‌شود در بازار صد هزار تومان خريد؟ چرا هيچ نظارتي بر عملکرد خودروسازان نيست؟ در تاريخ 5/6/93 نيز پرايد دوگانه‌سوزي را خريدم به قيمت 21 ميليون و 400 هزار تومان که در بازار هفتصد هزار تومان زير قيمت کارخانه خريد و فروش مي‌شد. به ناچار حواله را پس دادم.
علي محمدي
* فضاي سبز فلاحي (5/50 و 50/3) مشهد مقدس (شهرک غرب) متاسفانه 10 سال است که در حال ساخت است به همين علت به محلي براي تجمع زباله‌ها تبديل گرديده است در اين مکان به علت بي‌آبي درختان زيادي خشک شده‌اند. چندين بار به شهرداري مراجعه کرده و پاسخ قانع‌کننده‌اي دريافت نکرده‌ايم.
7081---0915
* مجتمع مسکوني ياس در خيابان صنايع توسط تعاوني بازنشستگان آموزش و پرورش ساخته شده و در ابتداي واگذاري داراي انشعاب گاز بوده است. بعداً مشخص شده اين انشعاب غيرقانوني بوده و بيش از دو هفته است که گاز مجتمع قطع مي‌باشد و نياز به لوله‌کشي از سرکوچه دارد. در حالي که فاصله مجتمع تا لوله گاز تنها 60 متر است، شرکت گاز به بهانه‌هاي مختلف از اجراي کار طفره رفته و مدعي است لوله‌کشي 60 متري بيش از 3 ماه زمان مي‌برد! از اهالي مجتمع نيز براي تسريع کار درخواست پول کرده‌اند. چه کسي پاسخگوي وضعيت 30 خانوار اين مجتمع است؟
اهالي مجتمع مسکوني ياس
* چرا کارگران در عسلويه با وجود گرماي شديد بايد بعد از 3 ماه کار و تلاش حقوق يک ماه خود را دريافت کنند؟
کارگر، عسلويه
* به مسئولين دولتي عرض مي‌کنم مطالبه مردم لرستان راه‌آهن نيست بلکه کاستن از تورم و رفع بيکاري است که مردان را شرمنده خانواده‌ها مي‌کند.
2943---0916
پاسخ روابط عمومي شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 20849، در مورد «ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي و کسر شارژ مشترکين ايرانسل» در روزنامه کيهان، مورخ 27/05/93 به آگاهي مي‌رساند: تمامي پيامک‌هاي اطلاع‌رساني در خصوص محصولات و خدمات جديد ايرانسل براي تمامي مشترکين رايگان بوده و دريافت آنها هزينه‌اي براي مشترک ندارد.
مشترکين محترمي که مايل به دريافت پيامک‌هاي تبليغاتي ايرانسل نيستند مي‌توانند با ارسال رايگان عدد 2 به شماره ويژه 5005 درخواستشان مبني بر عدم دريافت پيامک‌هاي تبليغاتي ايرانسل را به ثبت برسانند.
همچنين اين دسته از مشترکين مي‌توانند با اعلام شماره خود به مرکز تماس شبانه‌روزي ايرانسل شماره خود را از فهرست دريافت‌کنندگان اين قبيل پيامها حذف نمايند.
محصولات و خدمات ارزش افزوده ويترين ايرانسل نيز تنها با ارسال دستور فعالسازي از سوي مشترک، بر روي خط وي فعال مي‌شود و هزينه اشتراک و نحوه غيرفعال‌سازي نيز در همان زمان به اطلاع مشترک مي‌رسد.
پاسخ شرکت بهره‌برداري راه‌آهن شهري تهران وحومه
 در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 1 شهريور 1393 صفحه 2 با مضمون:‌ «حضور دستفروشان در واگن مخصوص بانوان» به آگاهي مي‌رساند: شرکت بهره‌برداري مترو، جهت حل معضل حضور متکديان و دستفروشان در واگن‌هاـ بخصوص واگن مخصوص بانوان محترم- نيازمند همراهي و همکاري مسافران محترم با پرسنل مستقر در ايستگاه‌ها مي‌باشد که اين موضوع، آرامش بيشتر و رعايت حريم کليه استفاده‌کنندگان از اين وسيله حمل‌ و نقل عمومي را به دنبال خواهد داشت. به نظر مي‌رسد که يکي از راه‌هاي فاصله گرفتن و دور شدن فضاي مترو از اين معضل، عدم خريد کالاهاي نامرغوب و اجناس غيربهداشتي و غيراستاندارد دستفروشان توسط مسافران محترم مترو است.»

* خدايا به آنکه عقل دادي چه ندادي و به آنکه عقل ندادي چه دادي؟ خدايا خشم و غضب را زايل‌کننده عقل و تدبير قرار دادي پس ما را عقل بيفزا و از خشم و غضبمان بکاه.
6111---0912
* به مسئولين عرض مي‌کنم ملتي که با دست خالي در برابر ژاندارم منطقه ايستاد و او را از کشور فراري داد و در مقابل دو ابرقدرت غرب و شرق با اتکاي به خداوند و با حداقل سلاح 8 سال ايستادگي کرد و تودهني به آنها زد ترسو و بزدل نيست. اگر بود نمي‌توانست 8 سال مقاومت کند. اين ملت با تجربه گذشته همچنان در برابر زورگويان خواهد ايستاد و ان‌شاءالله پيروز خواهد شد
6693---0918
* از بيانات امام (قدس سره) در تاريخ 67/4/29: تنها آنهايي با ما تا آخر خط مي‌مانند که درد فقر و محروميت و استضعاف را چشيده باشند. فقرا و متدينين بي‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعي انقلاب‌ها هستند. حال تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل.
1132---0919
* در داخل بوستان‌ها و اماکن داراي فضاي سبز در پاي درختان علف‌هاي هرزي مشاهده مي‌شود که هفته‌ها دست نخورده باقي مي‌ماند که اين سهل‌انگاري‌ها لطمه‌هاي جبران‌ناپذيري به رشد درختان مي‌زند. لازم است مسئولين امر اقدام لازم را بنمايند.
6263---0938
* ورود آقايان به قسمت خانم‌ها در مترو و اتوبوس‌هاي شرکت واحد شروع حرکت ضد ارزشي است که لازم است مسئولين محترم نظارت و کنترل بيشتري بر آن داشته باشند.
6775---0912
* در آموزش و پرورش بايد به بار علمي و محتواي کتب درسي دانش‌آموزان از يک طرف و معيشت فرهنگيان از سوي ديگر توجه ويژه بشود تا اولا وقت و عمر جوانان کشور تلف نشود و معلمين نيز بدون دغدغه معيشت به امر آموزش مشغول باشند.
0685---0916
* زمين‌خواري و تخريب هزاران هکتار مراتع، مزارع و جنگل‌هاي کشور در هر سال که شاهدش هستيم سرمايه و منابع ملي را نابود مي‌کند. چرا هيچ مسئولي به فکر حفظ اين منابع ملي نيست و طرحي به اجرا گذاشته نمي‌شود.
8949---0912
* از سرپرست جديد وزارت علوم انتظار مي‌رود خطاهاي قبلي وزير را جبران و بساط باشگاه‌هاي سياسي و قليان خانه‌هاي فرهنگي را از فضاي آموزشي جمع کند.
9020---0912
* رفتار خشن و ناجوانمردانه پليس آمريکا با سياهپوستان، دقيقا شبيه رفتار پليس و ساواک رژيم منحط پهلوي که دست‌آموز آمريکايي‌ها بود مي‌باشد.
هرگز از يادم نمي‌رود که يک پاسبان شهرباني چگونه به مردم ظلم مي‌کرد و کسي هم حق اعتراض و شکايت نداشت چرا که خود را هميشه برتر و بالاتر از قانون مي‌دانست.
نصيري- مشهد
* در جنگ صفين علي(عليه‌السلام) هم نگران اصل مذاکره بود و هم دلواپس نماينده تعيين شده از سوي لشکريان خود (ابوموسي اشعري) که با مکر عمروعاص به زمين خورد.
2302---0913
* بايد از حمايت دولت از ازدياد زاد و ولد تشکر کرد چه خوب با عدم پرداخت يارانه به نوزادان متولد 1393 مردم را تشويق مي‌کند!!
6654---0914
* اي کاش مدعيان اصلاحات حداقل به اندازه مهاتما گاندي که بودايي‌مذهب بود ولي به فرهنگ عاشورا اعتقاد داشت و به عاشورا معتقد بودند و سخنان سخيف در اين مورد به زبان نمي‌آوردند.
0914---0910
* آقاي هاشمي به جاي اخطار پي در پي به جامعه در خصوص پرهيز از افراط‌گري ابتدا به خانواده خويش اخطار مي‌دادند که در سال 88 بعد از انتخابات افراط‌گري نمي‌کردند و جشن پيروزي مردم در انتخابات با مشارکت 85 درصدي را به کام ملت تلخ نمي‌ساختند.
7562---0919
* وقتي به خاطر اسراف در مصرف انرژي، گرفتار بحرانيم، چرا به مسرفين بي‌درد دولتي و غيردولتي مهلت داده مي‌شود تا بعد از فصل گرما خود را تنظيم کنند؟
8895---0919
* ما که بي‌سواديم ولي آنهايي که ادعا مي‌کنند تورم مهار شده واقعا نمي‌بينند بازار يک بسته ماکاروني از قبل عيد تا به حال بيش از نهصد تومان افزايش قيمت داشته است.
2844---0915
* اميدوارم طرح بنياد ملي ازدواج به عنوان متولي امر ازدواج در کشور هرچه سريع‌تر در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شود تا مطالبات بحق مقام معظم رهبري درباره ازدواج جوانان محقق شود.
مينايي- تهران
* در موضوع خطير و لازم صرفه‌جويي در مصرف آب مردم به اعمال مسئولين نگاه مي‌کنند و عکس‌العمل نشان مي‌دهند نه گفتار آنان.
5729---0936
* از دولت محترمي که به حاشيه‌سازي‌ها و به کارگيري فتنه‌گران مشغول و دغدغه مردم را به بي‌سوادي و دنيانديدگي و بزدلي به جهنم حواله مي‌دهد انتظاري نيست که فکري به حال فرهنگ جامعه اسلامي داشته باشد. ولي مي‌طلبد بسيج مستضعفين و ارتش 20 ميليوني همچون گذشته با آموزش و به کارگيري نيروهاي مخلص بسيجي براي اقامه فريضه امر به معروف و نهي از منکر به جد وارد شود که فردا دير است.
7065---0935
* با توجه به اينکه ايلام 533 بار لرزيده، لازم است صدا و سيما در امر آموزش مردم در مواجه با زلزله اهتمام بيشتري داشته باشد.
دباغ‌زاده
* روستاي پوستين‌سرا واقع در شهرستان صومعه‌سرا در استان گيلان گازکشي نشده است در حالي که در فاصله 200 کيلومتري اين روستا از هر چهار طرف گازکشي شده است. از مسئولين درخواست پاسخگويي داريم.
يکي از اهالي
* از دستگاه قضايي انتظار مي‌رود مشکل بيمه بازنشستگان خود را حل نمايد. بعد از 30 سال خدمت وقتي براي کشيدن دندان اقدام کردم گفتند بايد 50 هزار تومان پرداخت کنيد و براي عصب‌کشي يک دندان 240 هزار تومان! آيا اين عدالت است؟ آن هم با ثبت‌نام و دريافت نوبت طولاني! با اين تورم و گراني و پايين بودن حقوق دريافتي چگونه مي‌توان مشکل بيماري خود را با تعرفه‌هاي بالا حل کرد؟
شعباني‌پور
* در تاريخ 93/5/29 از ساعت 17/30 از مترو شهيد کلاهدوز به سمت ارم سبز و سپس از صادقيه به سمت کرج عازم بودم که متاسفانه اولا کولر قطار هر دو مسير خاموش بود - گويا با هماهنگي بود. و ثانيا در همه ايستگاه‌ها قطار با تاخير حرکت مي‌کرد؟ مسئولين امر چه پاسخي دارند؟
4791---0912
* وضعيت تهويه در بعضي از ايستگاههاي مترو خوب نيست به طوري که غلظت غبار در دالانهاي مترو باچشم احساس مي‌شود.
5530---0936
* مدت 31 سال در کميته امداد امام‌خميني(ره) با حضور در جبهه‌هاي جنگ در مناطق جنوب و غرب خدمت کرده و هم‌اکنون بازنشسته شده‌ام فقط يک آرزو دارم و آن اينکه يک روزي از نزديک موفق به ديدار با ولي‌ امر مسلمين جهان امام خامنه‌اي بشوم و عرض ارادت داشته باشم.
4607---0915
* آقاي هاشمي فتوا صادر کرده هر کسي که مقابل دولت مورد تاييد رهبري بايستد افراطي است. پس چرا ايشان در سال 88 راي 25 ميليون مردم را که مورد تاييد رهبري قرار گرفت تمکين نکرد و از افراطيون که فتنه به پا کردند و مقابل دولت وقت ايستادند حمايت کرد.
4958---0916
* در سريال‌هاي در حال پخش سيما نشان داده مي‌شود که پسرهاي مذهبي با دختر خانم‌هاي فاقد حجاب کامل ازدواج مي‌کنند. سوال مي‌کنيم چه دستي در کار است و با چه هدفي اين‌گونه فيلم مي‌سازند؟
6216---0912
* يکي از مواردي که در قانون اساسي به آن تاکيد شده تامين مسکن براي اقشار مختلف مردم توسط دولت است. دولت گذشته با طرح مسکن مهر قدم بزرگي در اين راه برداشت ولي اين دولت با تخطئه مسئولين گذشته هيچ قدمي براي حل مشکل مسکن مردم برنداشته ولي مرتب صحبت از اجراي قانون‌اساسي مي‌کند.
3819---0916
* پس از قضيه استيضاح وزير علوم مگر غير از اين است که بايد براي رفع دغدغه نمايندگان مردم در قبال وزارت علوم مساعدت کرد. پس چرا کسي که قبلا براي وزارت از سوي نمايندگان رد شده به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب مي‌شود.
9220---0913
* اگر بنده از سوي آقاي رئيس‌جمهور متهم به بزدلي و بيسوادي نمي‌شوم خطاب به ايشان عرض مي‌کنم انتصاب فردي که قبلا با عدم راي مجلس براي يک وزارت مواجه شده به عنوان سرپرست وزارت بالاتر يعني وزارت علوم نوعي
بي‌اعتنائي به مجلس است.
6654---0914
* از آقاي رئيس‌جمهور محترم سوال مي‌کنيم آيا اين برخورد شما که وزير استيضاح شده توسط نمايندگان مجلس را در پست و مقام ديگري مشغول مي‌کنيد احترام به راي نمايندگان ملت است؟
يوسفي
* اکثر خانه‌هايي که انبوه‌سازان و افراد بساز و بفروش ساخته و تحويل مي‌دهند چند ماه نگذشته آثار خرابي ساختمان خودش را نشان مي‌دهد. چرا نظارت و کنترل روي کار اين افراد وجود ندارد. آيا درست است که بعد از پرداخت پول کلان باز هم امنيت نداشته باشيم.
8949---0912
* مادامي که وزارت علوم از عناصر فتنه‌گر نفوذي پاکسازي نشود استيضاح وزير به تنهايي نتيجه‌اي نخواهد داشت.
8112---0911
* اخيرا يکي از مجريان رسانه ملي که مدتي به خاطر حضور در فتنه 88 ممنوع‌التصوير بود دوباره به رسانه ملي بازگشته است. ماحصل برنامه او در شبکه نسيم، نمايش رفتارهاي غيرشرعي از سيماي ام‌القراي جهان اسلام است.
زينب رحمانفر از خرم‌آباد لرستان
* از شرکت مترو درخواست مي‌شود حال که نتوانست در جمع‌آوري دست فروشها موفق شود تمهيدي فراهم نمايد که آقايان دست فروش به واگن اختصاصي خانم‌ها تردد نکنند.
ابريشم‌کار
* به مسئولين کشور عرض مي‌کنم از تاريخ عبرت‌ بگيرند و عبرت ديگران نشوند و حول ولايت و براساس رهنمودهاي او گام بردارند تا سعادت دارين نصيبشان شود و بدانند مدت مسئوليت خيلي کوتاه و پاسخ به درگاه الهي بسيار سخت و دشوار است.
وحيدي
* با توجه به سخنراني‌هاي ماههاي اخير آقاي هاشمي رفسنجاني، به نظر مي‌رسد که ايشان در انتقاد شديد از مخالفين خود از حد اعتدال و انصاف خارج شده و گويا خود يک فرد افراطي شده‌اند.
شکوهي دبير تاريخ
* به آقاي روحاني رياست محترم جمهوري عرض مي‌کنيم برخي از افرادي که دور شما حلقه زده‌اند دوستان واقعي شما نيستند. اين جماعت فقط به فکر منافع خويش هستند و به موقع از شما عبور خواهند کرد. فراموش نکنيم که بار کج به منزل نمي‌رسد.
3305---0912
* يک سال است که آقاي روحاني مرتب سخنراني مي‌کند. مردم گوششان از اين سخنراني‌ها پر است بايد پاي کار حل مشکلات و گرفتاري‌هاي مردم بيايند تا باري از دوش ملت برداشته شود.
5240---0911
* به حدي با فتنه و فتنه‌گران سال 88  مسامحه صورت گرفت که خود کودتاگران هم باورشان شد جنايتي نکرده‌اند و امروز از نظام طلبکار هم شد‌ه‌اند!
9005---0913
* از روي خيرخواهي به آقاي روحاني رياست محترم جمهوري عرض مي‌کنيم اعتدال با خدمت به خلق خدا و گره‌گشايي از مشکلات مردم معنا و مفهوم پيدا مي‌کند نه با تهديد و تحقير و حواله دادن منتقدان به جهنم.
6775---0912
* به خدا قسم  يک سال است در نوبت وام ازدواجم،‌ هر وقت هم بودجه مي‌آيد به ما نمي‌رسد ما چه گناهي داريم که آشنا نداريم!
زاهدين بازگير - کرج
* تمام اين طرحهايي که توسط دولتي‌ها، در طول اين يک سال افتتاح شده و به بهره‌برداري مي‌رسد مربوط به تلاش و کوشش دولت سابق است ولي اين دولت اشاره‌اي به اين واقعيت نمي‌کند.
3819---0916
* مسئولين وزارت نيرو اعلام کرده‌اند سدهاي تهران فقط 30 روز آب دارند. چرا از قبل به طريق جيره‌بندي مديريت نکرده‌اند که چنين اتفاقي نيفتد. ترساندن مردم که نشد مديريت.
2796---0935
* در اين 36 سال با ياري خداوند معلوم شده است که انقلاب اسلامي ايران قانونمند، مدافع حقوق‌بشر، رئوف، حامي قشر مظلوم و ضعيف، کشوري امن، دولتي مردمي، مقاوم و متعادل، ظلم ستيز، علمي و منطقي و قوانين آن الهي و در پرتو انسانيت و بشردوستانه است و هدف آن رسيدن به کمال و صلح و صفا و آرامش دروني در سايه امنيت و اقتدار مي‌باشد. اين امر در تمام دنيا محرز و اثبات شده است و مايه افتخار ماست.
طهماسبي
* داعش با هدف ناامني و براي جذب مخالفان از کشورهاي اسلامي منطقه حداقل براي يک دهه در اتاق فکر آمريکا و صهيونيسم کليد خورده است. ساده‌انديش است کسي که اين پديده را اختلاف فرقه‌اي بداند.
5764---0912
* خانم‌هاي بازنشسته‌اي که گوشه‌اي از مجتمع آسايشگاه‌ سالمندان افتاده‌اند يا در منزل‌ با وضع اسف‌باري زندگي را سپري مي‌کنند از حقوق پدر يا همسرشان محروم هستند ولي از آن طرف خانم‌هايي که شاغل نيستند هر چند وقت يکبار از خارج به ايران مي‌آيند و حقوق پدر يا همسرشان را دريافت کرده و دوباره برمي‌گردند. تو را به خدا جلوي اين بي‌عدالتي را بگيرند.
گرکاني
* ايجاد ناامني از طريق تروريست‌هاي داعش در عراق و سوريه پايان نخواهد داشت مگر اينکه موازنه جنگ و قدرت در خاورميانه تغيير پيدا کند.
5764---0912
* در کنار طرح پزشک خانواده،  کاربردي کردن محتواي درسي کتاب‌هاي دانش‌آموزان، توجه ويژه به کشاورزي در راستاي اقتصاد مقاومتي و از همه مهمتر مهار تورم و حل مشکل بيکاري جامعه بايد در دستور کار دولت در چند سال باقي مانده قرار بگيرد. بلکه در سايه اين تلاش و همت کشور تکاني بخورد و رو به جلو برويم.
0685---0916
* سيماي جمهوري اسلامي در برخي روزها به پخش تکراري سريال‌هاي بعضا غيرمفيد اقدام مي‌کند ولي چرا بيانات بسيار مهم امام خامنه‌اي در جمع سفرا را پخش نکرد! متأسفم.
5081----0910
* چرا سيما نام خارجي HD براي شبکه جديد انتخاب کرده است؟ آيا اسم فارسي نمي‌توان روي آن گذاشت؟
6714---0912
* آسايش دو گيتي تفسير اين دو حرف است، دوستان برن جهنم با دشمنان مدارا!
4628---0912
* دولت تدبير و اميد در هفته‌اي که به نام شهيدان رجايي و باهنر مزين است اقدام به افتتاح طرح‌هاي بسياري در اقصي نقاط کشور مي‌کنند که يقينا اين طرح از دولت قبل شروع شده است ودر اين زمان به بهره‌برداري مي‌رسند. با هر عقيده و تفکر وجدان‌هاي انسانهاي با انصاف حکم مي‌کند از بانيان اين طرح‌ها به نيکي ياد شود و از زحمات آنها تقدير و تشکر به عمل آيد.
3530---0912
* در مورد بهبود فضاي جديد و در راستاي رشد و رونق بازار کار و توليد و غلبه بر رکود اقتصادي شکننده قاعده ابتکاري حذف 2 صفر از واحد پول ملي لازم و ضروري است.
گودرزي- اصفهان