kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴

عیادت آیت‌الله شاهرودی از رئیس مجلس خبرگان

نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری گفت: تا پایان سال لزومی برای تغییر در هیئت رئیسه خبرگان نداریم.
به گزارش خبرگزاری‌ها آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در حاشیه عیادت از آیت‌‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران گفت: انتخاب هیئت رئیسه دو ساله است و پایان امسال زمان دو ساله هیئت رئیسه تمام می‌شود، برای یک سال باقی‌مانده خیلی لزومی ندارد تصمیمی اتخاذ شود.
وی ادامه داد: ان‌شاءالله در اجلاس اسفند ماه پیشنهاد مطرح شده از سوی کمیسیون آئین‌نامه به تصویب اعضا برسد که بر اساس آن یک سال باقی‌مانده همه اعضای هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها به همان شکل قبل استمرار داشته باشند و از نو کمیسیون‌های جدید شکل نگیرند.
هاشمی شاهرودی همچنین گفت: معلوم نیست برای ریاست خبرگان رهبری کاندیدا شوم یا نه.
رئیس شورای عالی حل اختلافات میان قوا در ادامه با اشاره به مسئولیت‌های این شورا گفت: شورای عالی هماهنگی میان قوا دو مسئولیت را برعهده دارد که یکی بحث قانونی جایگاه قوا و آنچه که از قانون اساسی در کیفیت هماهنگی قوا استفاده می‌شود و ممکن است نقایصی در قانون باشد که منجر به اختلافات میان قوا می‌شود و دیگر مسئولیت بحث حقوقی و قانونی است نه اشخاص.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: دولت یازدهم در یک سال اخیر در بخش هماهنگی میان روسا خوب عمل کرده و تاکنون میان روسا نامه‌ای مبنی بر شکایت نداشته‌ایم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی از نامه‌هایی که از دوره قبل نسبت به اختلاف میان قوا در برخی موارد و موضوعات خاص که هنوز وجود دارد در دستور کار هست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره آخرین وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی با بیان اینکه ایشان نسبت به دوران بستری در بیمارستان بهمن بهبودی یافته‌اند، خاطرنشان کرد: در طول دو سه ماه گذشته  به طور مثال عطسه نمی‌کردند اما در این چند روز اخیر به عطسه افتاده‌اند و همین مسئله نشان‌دهنده حرکت سلول‌های مغزی است. چشم خود را باز می‌کند و نسبت به صحبت‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهد و امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و از ایشان که از ذخایر روحانیت و انقلاب هستند بتوانیم استفاده کنیم.
گفتنی است آیت‌الله هاشمی شاهرودی نائب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری دیروز با حضور در بیمارستان قلب شهید رجایی از آیت‌الله مهدوی کنی عیادت کرده و در جریان روند مداوای وی قرار گرفت.