kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
یک نماینده مجلس خبر داد

مخالفت رؤسای قوای مجریه و مقننه با تشکیل فراکسیون اعتدال

یکی از اعضای هیئت مؤسس فراکسیون اعتدال از مخالفت رؤسای قوای مجریه و مقننه با تشکیل این فراکسیون در مجلس خبر داد.
عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه و عضو هیئت مؤسس فراکسیون اعتدال گفت که شخصاً از تشکیل فراکسیون اعتدال انصراف داده و دیگر به دنبال تشکیل این فراکسیون نیست.
وی با بیان اینکه، ممکن است دیگر اعضای هیئت مؤسس فراکسیون اعتدال بر تشکیل این فراکسیون اصرار داشته باشند اما او دیگر چنین تصمیمی ندارد، گفت: بنده در چند روز اخیر نشست‌ها و دیدارهای مهمی با شخصیت‌های تاثیرگذار مجلس و دولت داشتم و در مجمع به این جمع‌بندی رسیدم که تشکیل فراکسیون اعتدال به صلاح دولت نیست و نظم فراکسیونی مجلس را از بین می‌برد.‌فتاحی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی دولتی‌ها از تشکیل فراکسیون اعتدال چه بوده است؟ تاکید کرد: با برخی معاونت‌های مهم پارلمانی دولت گفت‌وگو که می‌کردم، آنها همه می‌گفتند، با تشکیل فراکسیون اعتدال، دولت از سوی جبهه پایداری و فراکسیون اصولگرایان تحت فشار بیشتری خواهد بود. احساس کردم دولتی‌ها از تشکیل فراکسیون اعتدال به دلیل نزدیکی فراکسیون رهروان به جبهه پایداری و فراکسیون اصولگرایان شدیداً وحشت دارند.
وی گفت: با آقای لاریجانی هم صحبت کردم، به ایشان گفتم ما از اینکه فراکسیون رهروان ولایت در استیضاح آقای فرجی‌دانا با حامیان دولت همراهی نکرد، نگرانیم چرا که انتظار داشتیم رهروان ولایت مانع استیضاح وزیر علوم شود؛ آقای لاریجانی توضیحی در این باره داد و سپس گفت برای حمایت از دولت لازم است فراکسیون اکثریت مجلس که همان فراکسیون رهروان ولایت است تقویت شود اما اگر فراکسیون اعتدال تشکیل شود، دیگر هیچ فراکسیونی اکثریت نخواهد بود و البته ممکن است فشار فراکسیون رقیب به دولت بیشتر شود که این به صلاح نیست.
به گزارش تسنیم، نماینده مردم ارومیه خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم بگویم پیغامی از سوی مقام عالی‌رتبه دولت دریافت کرده‌ام اما احساسم و خبرهایی که به من رسیده و ماحصل گفت‌وگوهایی که با برخی افراد تاثیرگذار دولت داشته‌ام، می‌گوید که مقام عالی‌رتبه دولت هم موافق تشکیل فراکسیون اعتدال نیست.