kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰

آغاز اعزام کاروان‌هاي رضوي به31 استان و 10 کشور

مديرعامل موسسه خدمات مشاوره‌اي جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي آستان قدس رضوي از آغاز اعزام 45 کاروان «جشن‌هاي مردمي زير سايه خورشيد» به 31 استان و 10 کشور خبر داد.


«رضا خوراکيان» گفت: هفتمين دوره از جشن‌هاي مردمي و معنوي زير سايه خورشيد با اعزام کاروان‌هاي رضوي در آستانه دهه کرامت با پيام «حضورتان در تمام زندگي‌ام جاري است يا علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع)» به 200 شهر از 31 استان کشور و 45 شهر در 10 کشور آغاز شد.
وي افزود: جشن‌هاي مردمي و معنوي زير سايه خورشيد تلاش دارد تا ضمن بسط و تعميق جايگاه سيره و سنت ثامن‌الحجج(ع) با در نظر گرفتن فضاي شور و شعور معنوي بستري را براي ارتقاء معرفت و بهره‌مندي حداکثري مخاطبان از آموزه‌هاي اهل بيت(ع) به‌ويژه سنت و سيره رضوي در داخل و خارج از کشور فراهم کند.
وي گفت: جشن‌هاي مردمي زير سايه خورشيد به همت تشکل‌هاي عضو شبکه جوانان رضوي برگزار مي‌شود.
ششم تا 16 شهريور ماه مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع) «دهه کرامت» نامگذاري شده است.
همچنين همايش بزرگ پياده‌روي قدمگاه تا حرم رضوي به مدت سه روز در روزهاي پاياني دهه کرامت برگزار مي‌شود.
اين همايش با الگو گرفتن حرکت اربعين حسيني در مسير حدود 100 کيلومتري از 13 شهريور ماه جاري به مدت 3 روز صورت مي‌گيرد و حدود پنج هزار نفر از استان‌هاي مختلف و بيست کشور جهان در آن حضور دارند.
در روز ولادت پس از استقبال مردم مهمان‌نواز مشهد و همراهي آنها، اين کاروان ها روز 16 مهرماه به زيارت علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) مشرف خواهند شد.
در مسير پياده‌روي اين کاروان، مردم با برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي از زوار پذيرايي مي‌کنند.