kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹

طرح توسعه لوازم طبي ايران در رشت به بهره‌برداري رسيد

طرح توسعه لوازم طبي ايران با حضور «محمد شريعتمداري» معاون اجرايي رئيس‌جمهوري در آخرين روز هفته دولت در شهر صنعتي رشت به بهره‌برداري رسيد.
اين طرح صنعتي در زمينه توليد انواع سرنگ و سرسوزن پزشکي فعاليت مي‌کند و ظرفيت توليد آن سالانه 400 ميليون سرسوزن شامل 300 ميليون سرسوزن پزشکي و يکصد ميليون سرسوزن دندانپزشکي و 400 ميليون عدد انواع سرنگ است.
براي اين مجموعه صنعتي 340 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري شده و زمينه اشتغال 110 نفر را فراهم کرده است.
محصولات اين واحد توليدي به کشورهاي همسايه بويژه قرقيزستان و گرجستان صادر مي‌شود؛ توليدات اين مجموعه 50 درصد نياز کشور را تامين مي‌کند و وجه تمايز محصولات آن با ديگر واحدها تنوع محصولات از نظر سايزبندي سرنگ و سرسوزن است.
معاون اجرايي رئيس‌جمهوري درحاشيه افتتاح اين واحد توليدي با اشاره به آمار بيکاري در استان گيلان در ابتداي دولت يازدهم اظهار کرد: با تلاش استاندار و تمامي مديران، آمار بيکاري اين استان از رتبه دوم به ششم کاهش يافته است.
وي اقتصاد استان را برمحور اقتصاد کشاورزي عنوان کرد و افزود: در گذشته به دليل کشاورزي بودن، به صنعت استان بي‌توجهي شده اما گيلان نيازمند وجود واحدهاي صنعتي و صنايع وابسته به فعاليت‌هاي مهم بخش کشاورزي است.
شريعتمداري افزود: با توجه به فضاهاي مناسبي که در گيلان وجود دارد بايد صنايعي در اين استان ايجاد شود که هم بخش کشاورزي را مختل نکند و هم محيط زيست را از بين نبرد.