kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
استاندار:

بودجه خوزستان را مي‌توانيم بدون وابستگي به نفت ببنديم

استاندار خوزستان موافقت رهبري براي پرداخت اعتبار طرح 550 هزار هکتاري خوزستان از صندوق توسعه ملي را عنايت ويژه ايشان نسبت به خوزستان دانست.

اهواز- خبرنگارکيهان:

عبدالحسن مقتدايي در نشست شوراي برنامه‌ريزي، عنوان کرد: تنها طرحي که با تامين وپرداخت اعتبار آن از صندوق توسعه ملي موافقت شد طرح 550 هزار هکتاري احياي اراضي خوزستان بود که نشانه عنايت ويژه مقام معظم رهبري به خوزستان است.
وي با اشاره به توانايي خوزستان در ايجاد منطقه آزاد کشاورزي، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد فعلي عمدتا تجاري و صنعتي هستند اما برنامه داريم منطقه آزاد کشاورزي در استان ايجاد کنيم و به راحتي مي‌توان در ايذه و باغملک منطقه آزاد کشاورزي راه‌اندازي کرد.
مقتدايي گفت: اگر به دنبال عزت استان هستيم بايد به طرح بودجه بدون نفت توجه کنيم و طرح‌هايي همچون ايجاد منطقه آزاد کشاورزي را در برنامه قرار دهيم. در مناطق آزاد کشاورزي احکام منطقه آزاد حاکم خواهد بود و اين مناطق مي‌توانند به پيوست مناطق آزاد تشکيل شوند.
وي سود اجراشدن اين طرح را براي تمام ايران دانست و در ادامه اظهار کرد: خوزستان آن قدر ظرفيت دارد که مي‌توانيم بودجه‌مان را کاملا بدون وابستگي به نفت ببنديم.