kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* سال فرهنگ و اقتصاد به نیمه خود نزدیک شده است. لازم است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از وزرای فرهنگی و اقتصادی توضیح بخواهند که چه اقدامی در جهت تحقق شعار امسال انجام داده‌اند.
2796---0912
* نمایندگان محترم مجلس در قضیه کرسنت که مربوط به وزارت نفت می‌شود و شکایت از آن به دادگاه لاهه رفته و گویا دولت ایران محکوم به پرداخت غرامت بسیار سنگینی شده نباید ساکت بنشینند بلکه باید تلاش کنند اگر حقوقی در اثر کوتاهی و خیانت افراد ضایع شده جبران شود.
احمدزاده
* از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با پیگیری روند پرونده کرسنت و برخورد با متخلفین ضمن همکاری با دستگاه قضایی و امنیتی لحظه‌ای کوتاه نیایند و متخلف و یا متخلفین را به مردم معرفی کنند.
جانباز فخر‌الساعه
* چه کسی تصور می‌کرد که در دولت اعتدال اگر کسی انتقاد کند فورا متهم به بی‌سوادی، بزدلی و جهنمی شود و در مقابل کسانی که سابقه فتنه‌گری در فتنه 88 دارند در این دولت به پست و مسئولیت برسند! اکنون که رهبر معظم انقلاب به صراحت خط قرمز بودن فتنه و فتنه‌گری را مطرح فرموده‌اند آیا دلیلی بر ابقای آنان در مدیریت‌ها وجود دارد.
3991---0938
* آقای روحانی در جلسه رؤسای آموزش و پرورش گفته، در سطح ایران مردم دارای قومیت و فرهنگ‌های مختلفی هستند و کتاب درسی باید مطابق با فرهنگ هر منطقه تهیه و تدوین شود. این امر شدنی نیست. چون مشخص نیست که مثلا کسی که در آذربایجان زندگی می‌کند الزاما آذری یا کرد باشد شاید آن فرد گیلانی بوده و به آذربایجان مهاجرت کرده است.
پیکر
* آقای آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی در زمان گرفتن رای اعتماد از مجلس قول دادند ظرف مدت 6 ماه طرحی را برای تفکیک دو حوزه راه و شهرسازی در این وزارتخانه تهیه کنند و تحویل بدهند. می‌خواستیم پیگیری شود که این وعده به کجا انجامید؟
9579---0937
* شاید بتوان ادعا کرد عامل اصلی و مهم در ترویج بدحجابی در جامعه فروشگاه‌های عرضه‌کننده لباس‌های جلف هستند که در تن مانکن‌ها کرده و در معرض دید عموم می‌گذارند معلوم نیست مسئولین اداره اماکن به چه کاری مشغول شده‌اند که این وضعیت ناهنجار به وجود آمده را اصلا نمی‌بینند و اقدامی نمی‌کنند.
3256---0910
* طی یکی دو سال اخیر بارها از تشدید مبارزه با اراذل و اوباش و دستگیری آنها مطالبی را از رسانه‌ها شنیده‌ایم ولی به نظر می‌رسد آن قاطعیت لازم که باید وجود داشته باشد از دستگاه قضا دیده نشده است. اگر قاطعیت لازم صورت گرفته بود هر هفته شاهد دستگیری عده‌ای از آنها نبودیم. عدم قاطعیت در برخورد با اراذل و اوباش هم لطمه زدن به نیروهای خدوم ناجاست و هم وارد آوردن خسارت به مردم و هم مخدوش کردن اعتماد به قضات محترم.
3490---0936
* در ابتدایی که جاده‌های شمال  به روی شهروندان پایتخت گشوده شد سه جاده هراز، چالوس و فیروزکوه بودند و با گذشت بیش از صد سال متاسفانه هنوز هم راه تهران به شمال همین سه جاده است. اتوبان تهران- شمال با گذشت 35 سال از انقلاب کی افتتاح می‌شود؟ اگر سالی 3 کیلومتر با دست و بیل و کلنگ هم احداث می‌شد تا به حال کامل شده بود.
عشقی
* چرا هیچ مرجعی به گرانفروشی میوه در سطح شهر رسیدگی نمی‌کند؟
9489---0912
* با آن که بیش از 25 سال از گشایش بیمارستان امام(ره) شهرستان رامهرمز استان خوزستان می‌گذرد هنوز هم مردم باید برای عمل جراحی و زایمان ساده راهی اهواز شوند و متاسفانه در آنجا نیز با عدم پذیرش بیماران رامهرمزی مواجه می‌شوند چون فرم اعزام ندارند و می‌بایست در رامهرمز مورد عمل جراحی قرار می‌گرفتند. از جمله علل این وضعیت عدم پیشرفت بیمارستان بعد از ربع قرن‌به علت سوءمدیریت‌هاست که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.
دکتر عبدالعزیز ساقی
* موسسه آموزش عالی پیام گلپایگان از دانشجویانی که در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه دیگر قبول شده‌اند شهریه کامل تحصیلی دریافت می‌کند و بعد به آنها تسویه حساب می‌دهد و در دانشگاه جدید نیز دانشجو باید دوباره شهریه کامل همان ترم تحصیلی را مجددا پرداخت کند؟ با توجه به تورم و گرانی آیا انصاف است یک دانشجو دوبار هزینه یک ترم را پرداخت کند؟
0835---0917
* از مسئولین شهر آبادان انتظار می‌رود نسبت به رفع مشکل خاموشی‌های معابر و کو‌چه‌‌‌های سه‌ده که برای مردم  ایجاد مشکل نموده اقدام نمایند.
1728---0910
* بنده به عنوان مهندس این کشور موفق شده‌ام بومی‌سازی بکنم و دستگاه کارت‌خوان بانکی سیار بسازم. چرا دولت به افراد خاصی اجازه می‌دهد این دستگاه را با خارج کردن ارز وارد کشور بکنند.
کاظمی‌فرد
* اواخر دولت قبل در مسکن مهر ثبت‌نام کردم تا در سال 93 تحویل بگیرم. در مجموع 50 میلیون پرداخت کردم. حال دولت جدید می‌گوید 40 میلیون دیگر پرداخت کن و تا سال 95 منتظر تحویل باش!
8830---0915
* حال که پست‌بانک در دورترین روستاها مستقر و به فروش تمام محصولات اقدام می‌نماید جا دارد یک مرکز فروش پستی محصولات فرهنگی مربوط به دفاع مقدس تاسیس شود و کل ناشرین این حوزه در آن سهیم شوند. روستائیان و مرزنشینان بهترین مدافع اسلام و انقلابند و نباید به خاطر دوری از مرکز از خدمات فرهنگی محروم باشند.
یک جوان از بخش آسمینون شهرستان منوجان کرمان
* حرکت اتوبوس‌های آزادی به خاوران از ساعت 5 بعدازظهر به بعد نامنظم می‌شود. مسافرین وقت زیادی در ایستگاه‌های مسیر صرف می‌کنند. لطفا رسیدگی شود.
1607---0918
* شایسته است شهرداری‌ها به همان اندازه که برای ساخت بوستان آب و آتش تلاش و هزینه‌ کرده‌اند. برای ساخت مسجد و نمازخانه در پارک‌های شهر نیز همت و هزینه نمایند. از همه بهتر اینکه برای برپایی نمازجماعت در بعضی از پارک‌ها و بوستان‌ها که از مسجد دورند تدابیری اندیشیده شود.
6558---0919