kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵

ناکامی در سرکوب مقاومت فلسطینی‌ها ناامیدی‌ها را در اسرائيل افزایش داد (خبر ویژه)

رئیس سابق سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) تصریح کرد ادعای زدن ضربه سخت به مقاومت فلسطین در جنگ اخیر بی‌پایه است و امضای آتش‌بس با حماس موجب ناامیدی و احساس ناتوانی در جامعه صهیونیستی اسرائیل شده است.
یوال دیسکین در صفحه فیس‌بوک خود تصریح کرد امضای توافقنامه آتش‌بس میان اسرائیل و مقاومت فلسطین میزان ناامیدی در اسرائیل را به خاطر ناتوانی در شکست دادن حماس افزایش داد.
دیسکین در این باره نوشت: جامعه صهیونیستی بعد از متحمل شدن ضربات سخت از سوی جنبش مقاومت حماس در قبل و بعد جنگ اخیر غزه، از ارتش این رژیم انتظار داشتند که با پیروزی و نابودی جنبش حماس جنگ را به پایان رساند اما این امر محقق نشد.
وی در ادامه نوشت: حملات هوایی و زمینی ارتش رژیم اسرائيل که به منظور تخریب تونل‌های جنبش حماس انجام شد به نتیجه‌ای نرسید، بنابراین قدرت نظامی حماس همچنان جنوب اسرائیل را تهدید می‌کند و این توانایی بمباران شمال اسرائیل تا شهر حیفا را دارد.
وی در پایان با اشاره به اظهارات مقامات تل‌آویو در شکست دادن حماس گفت: واقعیت چیز دیگری است، و من در رد این اظهارات هیچ شک ندارم، هرکسی که خالی شدن شهرک‌های صهیونیست‌نشین را با چشمان خود مشاهده کرد نمی‌تواند شهروندان ما را قانع کند که توانایی بازدارندگی و تامین امنیت آنها را دارد.