kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

34 شهید و 70 مجروح در سلسله انفجارهای تروریستی عراق

سلسله انفجارهای خونین در پایتخت و مناطق مرکزی عراق 34 شهید و 62 مجروح برجای گذاشت.


به گزارش خبرگزاری‌ها، تروریست‌ها دیروز با انفجار سه خودروی بمب‌گذاری شده در شرق و مناطق شمالی بغداد، جمعا 24 نفر را شهید و 47 تن دیگر را مجروح کردند. در این حملات مردم عادی در مناطق «بغداد الجدیده»، «کاظمیه» و «لطیفیه» هدف قرار گرفتند.
دیروز علاوه بر بغداد، تروریست‌‌ها در استان بابل واقع در مرکز عراق نیز با انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده، 10 عراقی را شهید و 15 تن دیگر را مجروح کردند. در این انفجارها 40 خودرو نیز منهدم شد.
شمار شهدای دو انفجار تروریستی روز دوشنبه در شهر مقدس کربلا هم به 23 نفر افزایش یافت. در اکثر حملات تروریستی فوق، شیعیان عراق هدف قرار گرفتند. هرچند هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفت، ولی معمولا عناصر داعش و بعثی، غیرنظامیان شیعه را در خیابان‌ها هدف قرار می‌دهند.
در ارتباط با جنایات داعش در عراق «ناوی پیلای» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز واکنش نشان داد؛ پیلای دیروز به خبرنگاران گفت: اقدامات داعش در عراق پاکسازی نژادی و دینی است و علاوه بر آن، داعش مرتکب جنایات جنگی شده است.
این مقام سازمان ملل افزود: ترورهایی که گروهک داعش علیه عراقی‌های غیر عرب و مسلمانان غیر سنی مرتکب می‌شود، شامل قتل، ربودن، قاچاق، بردگی، تجاوز جنسی و ویران کردن اماکن دینی و فرهنگی است.
وی بیان کرد: سازمان ملل درباره گزارش‌های مربوط به کشتار 670 نفر هنگام تصرف زندانی توسط داعش در موصل تحقیق کرده است و آن را اقدامی شنیع و جنایت علیه بشریت می‌داند.
در ارتباط با جنایت فوق که 10 ژوئن (20 خرداد) رخ داد، این مقام سازمان ملل توضیح داد که به گفته شاهدان عینی و بازماندگان، تروریست‌های داعش زندانیان را به دو گروه سنی و شیعه تقسیم کردند. در ابتدا این گروه اقدام به بازجویی از زندانیان سنی کرد و پس از آن 670 زندانی شیعه را با تعدادی کامیون به چند کیلومتری زندان انتقال دادند.
تروریست‌‌های داعش پس از پیاده کردن زندانیان آنها را در چهار ردیف قرار داده و سپس اقدام به تیراندازی به سوی آنها کردند. به گفته پیلای، 20 نفر از زندانیان با تظاهر به مرگ، موفق به فرار شده و در بازجویی‌ها از این جنایت پرده برداشتند.
علاوه بر آن، ساکنان شهر موصل اعلام کرده‌اند که نیروهای داعش اقدام به غارت اموال مسیحیان و دیگر اقلیت‌های این شهر می‌کنند. به گفته این افراد عناصر داعش مردم را مجبور به بیعت با خود می‌کنند. جوانان شهر نیز از حضور در خیابان‌ها هراس دارند، زیرا تروریست‌های داعش به دنبال جذب نیروهای جدید هستند و این مسئله می‌تواند برای جوانان خطرناک باشد.