kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
سرکرده داعش اعتراف کرد

هدف از حمله به عرسال لبنان راه‌اندازی جنگ طایفه‌ای بود

یک عضو اصلی گروه تروریستی داعش در جدیدترین اعترافات خود هدف از حمله به شهرک عرسال لبنان را راه‌اندازی جنگ طایفه‌ای در این کشور اعلام کرد.


به گزارش ایرنا «عماد احمد جمعه» عضو گروه تروریستی داعش و سرکرده گروهک «لواء فجر الاسلام» در اعترافات خود حمله اخیر به شهرک عرسال لبنان را تشکیل امارت در این کشور و از بین بردن طایفه شیعه اعلام کرد.
حملات تروریستی به عرسال پس از دستگیری همین فرد آغاز شد.
عماد جمعه یازدهم مردادماه گذشته در یک ایست و بازرسی ارتش لبنان در ارتفاعات شهرک عرسال بازداشت شد و ساعاتی بعد از آن حمله گسترده گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره به این شهرک آغاز و در همان ابتدا بیش از 40 نیروی نظامی و امنیتی لبنان را ربودند. وی در اعترافات خود «تشکیل امارت داعش» و «جنگ با حزب‌الله لبنان» را نیز از دیگر اهداف حمله به عرسال عنوان کرد.
غائله عرسال بعد از 5 روز و عقب‌نشینی این گروه‌ها با بردن حدود 36 نیروی ربوده شده ارتش به طور نسبی فروکش کرد اما همچنان خطر حمله مجدد و سنگین‌تر وجود دارد.
ابتدا گفته شد که علت حمله بازداشت سرکرده گروهک لواء فجر‌الاسلام بوده اما ژنرال «جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان این گمانه‌زنی را رد و به استناد اعترافات عماد جمعه گفت که این حمله از قبل برنامه‌ریزی شده بود.
در همین رابطه شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به موفقیت‌های ارتش این کشور در مقابله با تکفیری‌ها در منطقه عرسال گفت: آنچه ارتش در منطقه عرسال انجام داده یک موفقیت بزرگ است که برای لبنان دستاوردهای زیادی داشته است.
وی تاکید کرد، مقابله با تکفیری‌ها یک مسئولیت جهانی است چرا که تکفیری‌ها نه تنها برای حزب‌الله بلکه برای همه جهانیان دردسرآفرین هستند.
از سوی دیگر یک منبع امنیتی لبنان اعلام کرد که توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته جنوب لبنان را گلوله باران کردند. این دومین بار در طول یک هفته گذشته است که درگیری بین لبنان و رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد.
اعلام آمادگی روسیه برای تسلیح ارتش لبنان آن هم بدون هیچ شرط و شروطی، از دیگر خبرهای مرتبط با لبنان است که از سوی سفیر روسیه در بیروت مطرح شد.
داعش در اردن
گروهی از طرفداران گروه تروریستی داعش در حمایت از «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه با خودروهای خود در خیابان‌های ناحیه یاحوز در شمال شهر امان پایتخت اردن رژه رفتند.این در حالی است که خودروهای نیروهای امنیتی طرفداران داعش را احاطه کردند و تعدادی از آنها را بازداشت کردند.مسئولان اردنی پیش از این اقدام 14 نفر از طرفداران داعش را بازداشت کرده بودند.
دستگاه‌های امنیتی اردن با حمله به برخی خانه‌ها طرفداران داعش را بازداشت کرده‌اند تا پدیده طرفداری و حمایت از این تفکر تکفیری افزایش پیدا نکند. اردن جزو کشورهایی است که همراه با عربستان و آمریکا به حمایت از تروریست‌های داعش می‌پرداخت تا به زعم خود نظام بشار اسد را ساقط کند. این کشور خاک خود را به محل آموزش تروریست‌های تکفیری تبدیل کرده بود!