kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
همزمان با تشییع جنازه سیاهپوست 17 ساله

پلیس آمریکا 2 نوجوان دیگر را در شیکاگو به قتل رساند

همزمان با تشییع جنازه نوجوان 17 ساله و سیاهپوست آمریکایی در فرگوسن، پلیس آمریکا دو نوجوان دیگر را در «شیکاگو» به ضرب گلوله از پای درآورد.




روز دوشنبه تشییع جسد «مایکل براون»، نوجوان سیاهپوست آمریکایی که 18 مردادماه از سوی یک پلیس سفیدپوست و با ضرب 6 گلوله به قتل رسید، در میان هزاران نفر از مردم در کلیسای «سنت لوئیس» فرگوسن برگزار شد. در این مراسم 3 مقام رسمی کاخ سفید و شمار زیادی از مقامات عالیرتبه دولت آمریکا مشارکت داشتند.
اما در کنار این حرکت سیاسی که با هدف کاستن از خشم مردم این کشور صورت گرفته، پلیس آمریکا همزمان 2 نوجوان 17 و 19 ساله دیگر آمریکایی را در شیکاگو به قتل رساند.
طبق روال قبل، پلیس آمریکا اعلام کرد این دو نوجوان نیز مسلح و «دزد» بودند. در جریان قتل «براون» نیز رئیس پلیس شهر فرگوسن ایالت میسوری تلاش زیادی کرد بین یک دزدی مسلحانه سیگار و قتل این نوجوان که همزمان رخ داده بود، ارتباط برقرار کند اما پس از انتشار تصاویر دوربین‌های مداربسته مشخص شد این نوجوان نه دزد بوده و نه مسلح، حتی وی مقابل پلیس دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا آورده بود اما پلیس به او شلیک کرد.
پزشکی قانونی تایید کرده «مایکل» 17 ساله به عمد و به قصد کشت هدف قرار گرفته آن هم با 6 گلوله از ناحیه سر و صورت.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در جریان برگزاری مراسم تشییع جنازه «مایکل براون» عده زیادی از مردم به ویژه سیاهپوستان با حمل تصاویر وی علیه پلیس نژادپرست آمریکا شعار سر دادند.
روی لباس‌های برخی معترضان تصاویری نقش بسته بود که روی آن نوشته شده بود: «شلیک نکن من مسلح نیستم.»
اعتراض‌ها علیه جنایات پلیس نژادپرست آمریکا چند روزی است که جریان دارد. با گسترش این اعتراض‌ها به واشنگتن، نیویورک، لس‌آنجلس و ده‌ها شهر دیگر آمریکا باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور وعده داد استفاده پلیس آمریکا از تجهیزات جنگی پنتاگون را مورد تجدید نظر قرار می‌دهد. پلیس آمریکا در سرکوب معترضان و درگیری با مظنونین از سلاح‌های جنگی پنتاگون استفاده می‌کند.
این مسئله در اعتراض‌های مردمی مورد توجه قرار گرفت.در همین حال خبر می‌رسد، پلیس نژادپرست آمریکا علاوه بر سیاهپوستان با مسلمانان نیز بدرفتاری می‌کند.
پایگاه خبری «آن اسلام» در این باره نوشت: یک گروه اسلامی در فرگوسن به تازگی با انتشار گزارشی از نقض گسترده حقوق اولیه مسلمانان و جاسوسی از آنها پرده برداشت.
این اخبار در حالی منتشر می‌شود که آمریکا به عنوان داعیه‌دار لیبرال دموکراسی خود را بهشت دموکراسی و آزادی می‌داند و کشورهای مستقل را همواره به دلیل نقض حقوق بشر مورد فشار، تهدید و تحریم قرار می‌دهد.