kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
با نقض آشکار منشور سازمان ملل

آمریکا حمله به خاک سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم را حق خود دانست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات بین‌المللی مدعی شد، واشنگتن برای حمله به داعش در سوریه نیازی به تایید دمشق ندارد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، «جن ساکی» در واکنش به اظهارات وزیر خارجه سوریه مبنی بر این که آمریکا برای حمله به داعش در سوریه باید موافقت دمشق را کسب کند گفت، آمریکا برای حفظ منافع خود در سوریه نیازی به اجازه دمشق ندارد!
وی افزود: وقتی جان شهروندان آمریکایی و منافع کشور در خطر باشد برای انجام عملیات به دنبال مجوز دولت سوریه نخواهیم بود. این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که طی چند روز اخیر سایر مقامات عالی‌رتبه آمریکایی نیز ضمن اشاره به این مسئله که نباید خطر داعش را دست‌کم گرفت خواستار استفاده از گزینه نظامی برای حمله به داعش در سوریه شده‌اند. با کشته شدن یک خبرنگار آمریکایی به دست تروریست‌هایی که ساخته و پرداخته خود آمریکایی‌هاست، اینگونه اظهارات اوج گرفته است.
در همین رابطه رسانه‌های خبری از پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز سوریه برای شناسایی مواضع گروه تروریستی داعش خبر دادند. با این که گفته می‌شود «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا در این مورد تصمیم قطعی نگرفته است اما اطرافیان اوباما پیش از این اعلام کرده بودند که آمریکا قصد ندارد برای پرواز بر فراز سوریه از مقامات این کشور مجوز بگیرد.
از سوی دیگر از سوریه خبر می‌رسد که در منطقه القلمون و اطراف شهرک الزبدانی در حومه دمشق درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی مسلح صورت گرفته است.
در این درگیری‌ها ده‌ها تروریست کشته یا زخمی شدند و این درگیری‌ها هم‌اکنون نیز ادامه دارد.
نیروهای ارتش سوریه عملیات خود اطراف شهرک ملیحه را نیز از سر گرفتند و تروریست‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.
همچنین درگیری‌های شدید میان گروه‌ تروریستی داعش با کردهای سوریه در حومه الحسکه در شمال شرقی سوریه برای ششمین روز متوالی ادامه دارد. طی روزهای گذشته خبرهای ضد و نقیضی از سقوط استان الرقه منتشر شد که هیچ‌گاه از سوی منابع رسمی تایید نشد.