kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
وزیرکار و رفاه اعلام کرد

پرداخت آخرین مطالبات 330 هزار بازنشسته کشوری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت آخرین مطالبات 330 هزار بازنشسته کشوری خبر داد.


علی ربیعی با بيان اينکه برخي از اين مطالبات مربوط به اجراي قانون مديريت خدمات کشوري است، افزود: توجه به معيشت اقتصادي و افزايش سطح خدمات رفاهي براي بازنشستگان از اولويت‌هاي دولت يازدهم است. بر همين اساس با تمهيدات و تامين اعتباري که از سوي صندوق بازنشستگي کشوري انجام گرفت، آخرين مرحله مطالبات 330 هزار بازنشسته مشمول دیروز سه‌شنبه  به حساب آنان واريز شد.
وي با تقدير از تلاش‌ها و پيگريهاي مدير عامل صندوق بازنشستگي کشوري در اجراي تعهدات قانوني و تامين رضايت بازنشستگان افزود: در اين مرحله بر اساس محاسبات صورت گرفته به طور ميانگين مبلغ 640 هزار تومان به هر يک از بازنشستگان مشمول پرداخت شد.
 ربيعي، تسويه کامل مطالبه 1830 ميليارد توماني بازنشستگان را از افتخارات و کارآمدي صندوق بازنشستگي کشوري برشمرد و گفت: اين صندوق علاوه بر تکاليف قانوني و وظايف ذاتي خود در زمينه خدمات رفاهي نيز اقدامات قابل توجهي را در طول يکسال اخير براي جامعه بازنشستگان و فرهيختگان اين حوزه انجام داده است که در اين خصوص مي‌توان به تاسيس خانه‌هاي اميد در شهرستان‌ها، صدور سلامت کارت بازنشستگان و ارائه بيمه طلايي به اين قشر فرهيخته و همچنين پرداخت وام ضروري در جهت حل بخشي از مشکلات اقتصادي آنان اشاره کرد.
وي افزود: از ديگر برنامه‌هاي صندوق بازنشستگي کشوري در هفته دولت ثبت نام وام ضروري براي 200 هزار بازنشسته است که بازنشستگان کشوري مي‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونيکي صندوق ثبت‌نام کنند.