kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵

کوتاه از شهرستان ها


انتخابات خانه مطبوعات
زنجان- خبرنگار کیهان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: انتخابات خانه مطبوعات براساس اساسنامه جدید تا نیمه اول مهر امسال دراین استان برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین گفت: هفتمین نمایشگاه بزرگ ناشران کشور از 6 تا 12 شهریورماه امسال در زنجان برگزار خواهد شد که در کنار آن، جشنواره خبرگزاری‌ها و مطبوعات نیز با اختصاص 85 غرفه با برنامه‌های جانبی مانند نشست‌های تخصصی و کلاس‌های آموزشی فعالیت خواهند داشت.
وی گفت: این نمایشگاه با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود 350ناشر با 35هزار عنوان کتاب دراین نمایشگاه شرکت کنند.
پرداخت زکات
* مدیرکل امور اجرایی زکات کشور اظهار کرد: سال گذشته 270میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد.
حسین نبی‌لو افزود: استان زنجان جزو 4 استان پیشتاز در پرداخت زکات با توجه به ظرفیت منطقه‌ای محسوب می شود.
آغاز عملیات منطقه اقتصادی
مراغه- خبرنگار کیهان: معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: به زودی عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی مراغه آغاز می‌شود.
ظفرمحمدی همچنین از اختصاص 250میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی مراغه از محل طرح‌های استانی و ماده 180 برای اجرای 109 طرح خبرداد.
پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان حادثه آتش‌سوزی مجتمع تجاری کادوس آبادان خبر داد.
هوشمند صفائي در دیدار با فرماندار شهرستان آبادان گفت: موضوع بازرسی کار باید به صورت جدی‌تر دنبال شود تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.
 تقدیر از محیط‌بان مصدوم
* استاندار خوزستان از هادی جلالی محیط‌بان مصدوم آبادانی که در جریان درگیری با متخلفان شکار و صید در تالاب شادگان مصدوم شده بود تقدیر کرد.
استاندار، اقدام هادی جلالی را یک کار قهرمانانه دانست و گفت: وجود شما برای همه مردم استان الگو است.
بهره‌برداری از 18 پروژه
رحیم‌آباد رودسر- خبرنگار کیهان: 18 پروژه عمرانی و عام‌المنفعه در هفته دولت سالجاری در بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر به بهره‌برداری رسید.
  بخشدار رحیم‌آباد رودسر با اعلام این خبر اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها که در زمینه‌های عمرانی، راه‌سازی، برق‌رسانی، واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد، جهاد کشاورزی و پروژه‌های دهیاری است بیش از 20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
نادر علی‌نیا افزود: این میزان اعتبار از محل تملک دارائی‌ها، ماده 180 و 2 درصد نفت و گاز تأمین شده است.
به گفته وی بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه پل رحیم‌آباد و 3 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستای «بازنشین» این بخش اختصاص یافته است.
افتتاح طرح‌های کشاورزی
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افتتاح 93 طرح بخش کشاورزی در این استان خبر داد.
علی اشرف‌منصوری گفت: پروژه‌ها مربوط به بخش‌های آب و خاک، دام و طیور و آبزی‌پروری و... است.
وی با بیان این خبر که صادرات دام زنده سبک در کرمانشاه آزاد شده اظهار کرد: صادرکنندگان می‌توانند نسبت به صادرات دام اقدام کنند.
وی در خاتمه افزود: سالانه 300 هزار رأس دام مازاد بر نیاز در استان کرمانشاه وجود دارد که صادرات آن می‌تواند در راستای تولید و درآمدزایی نقش داشته باشد.
توجه پزشکان به بیماران
تبریز- خبرنگار کیهان: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد. پزشکان باید دلسوز بیماران باشند و نباید تنها به جنبه‌های مادی شغل خود، توجه کنند.آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با انتقاد از عدم ترخیص بیماران از بیمارستان‌ها در سال‌های قبل به دلیل بدهی، از طرح جدید نظام سلامت تقدیر کرد. امام جمعه تبریز خواستار تلاش برای افزایش فضای بیمارستانی و درمانی در تبریز شد.محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: به دنبال ساخت بیمارستان 2000 تختخوابی در تبریز هستیم و خیرین نیکوکار، قول مساعد در این زمینه داده‌اند که امیدواریم در آینده نزدیک این بیمارستان احداث شود.
فعالیت غیرقانونی صیادان
رحیم‌آباد رودسر- خبرنگار کیهان: در سواحل استان گیلان 4 هزار صیاد قانونی و به همین میزان نیز صیاد غیرقانونی مشغول صید و صیادی هستند.
مدیرکل شیلات گیلان گفت: سالانه 200 میلیون قطعه بچه‌ماهی در رودخانه‌های گیلان رهاسازی می‌شود که حدود 10 درصد برگشت‌پذیری دارد.
اسحاق شعبانی با بیان اینکه رویکرد شیلات استان گیلان از دریامحوری به آبزی‌پروری تغییر کرده، افزود: در حال حاضر میزان تولید آبزی‌پروری در گیلان 47 هزار تن است که از این حیث بعد از استان مازندران مقام دوم را در کشور داریم.
یادواره فرماندهان شهید
 * همزمان با سالروز شهادت امام جعفر‌صادق(ع) یادواره فرماندهان و 141 شهید والامقام بخش کلاچای شهرستان رودسر برگزار شد.
پرویز سروری عضو شورای اسلامی تهران طی سخنانی با بیان اینکه شهدا قدرت اثرگذاری بسیاری دارند گفت: از برکت خون شهداست که هر توطئه‌ای علیه نظام ما چه از ناحیه داخل و چه از ناحیه خارج برملا و نقش بر آب می‌شود.
پیوند اعضای بدن
اصفهان- خبرنگار کیهان: اهدای 3 عضو از اعضای بدن نوجوان اصفهانی که دچار مرگ مغزی شده بوده، به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، قاسم کلهری 22 ساله که در اثر مسمومیت دچار مرگ مغزی شده بود، پس از اخذ رضایت از خانواده انسان دوستش از مرکز آموزشی درمانی نور و حضرت علی‌اصغر(ع) به مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) انتقال یافت و بعد از انجام مراحل مربوط به تایید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضاء قرار گرفته و دو کلیه و کبد این مرحوم برای پیوند به بیماران نیازمند عضو پیوند زده شد.
نیاز به قراضه آهن
* مدیرعامل شرکت فولادگستر آتیه سپاهان با اشاره به اینکه ظرفیت داخلی کشور در تامین قراضه آهن حدود 5/3 میلیون تن است، گفت: استفاده از دستگاه شر در این کارخانه حدود 600 هزار تن قراضه خام و فله‌ای معمولی را به قراضه تمیز و صنعتی تبدیل می‌کند.
«علی جعفری» درخصوص وضعیت تامین قراضه آهن و مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد افزود: ظرفیت داخلی کشور حدود 5/3 میلیون تن است که عموما مربوط به قراضه‌های دوره‌گردی، ساختمانی و صنعتی بوده که به صورت سنتی برای صنعت فولاد کشور آماده می‌شود.
وی افزود: برای تامین حدود 5/1 تا 2 میلیون تن ظرفیت خالی این قراضه‌ها در کشور نیازمند واردات هستیم که در صورت عدم واردات کارخانجات فولادسازی کشور با مشکل مواجه می‌شوند.