kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳

یونسی باز هم فرافکنی کرد

دستیار ویژه رئیس جمهور اظهار داشت: بنده همیشه هر فتنه‌ای را محکوم می‌کنم ولی فتنه اصلی را آقای احمدی‌نژاد می‌دانم اگر می‌خواهیم محکوم کنیم باید ابتدا کسی را که آن حرف‌ها را در تلویزیون زد محکوم کنیم.
علی یونسی در گفت‌وگو با تسنیم ضمن فرافکنی و بدون هیچ گونه اشاره و پاسخ به این سؤال که اغتشاشات بعد از انتخابات سال 88 چه ربطی به مناظره‌های انتخاباتی داشت افزود: صدا و سیما هم که آن مناظره را پخش کرد بعد برای دیگرانی که متهم شدند حقی قائل نشد تا بیایند از خودشان دفاع کنند باید به آقایان هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و دیگران وقت می‌دادند تا از خودشان دفاع کنند که این حق را به آنها ندادند!
این سخنان در حالی از سوی یونسی اظهار می‌شود که سران و اصحاب فتنه در جریان حوادث بعد از انتخابات اصل نظام و انقلاب را نشانه گرفته بودند و اصولاً شعارهای طرح شده در خیابان‌ها از جمله نه غزه نه لبنان، شعار علیه اصل جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، اهانت به امام حسین(ع) در روز عاشورا و نیز هتک حرمت به امام خمینی(ره) هیچ ارتباطی به سخنان گفته شده در مناظرات انتخاباتی نداشت.
از سوی دیگر یونسی پاسخ نمی‌دهد پادویی اصحاب فتنه برای آمریکا و رژیم صهیونیستی چه ارتباطی با آن مناظره‌های جنجالی می‌تواند داشته باشد؟
علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: اغتشاشات سال 88 را کار ضد انقلاب می‌دانم و فرزندان و وابستگانم را از شرکت در اعتراضات 88 مطلقاً منع کردم.
یونسی درباره فتنه 88 با این ادعا که صدای من در آن موقع به گوش کسی نمی‌رسید اظهار داشت: من به شدت مخالف هر گونه تحرک غیرقانونی، تشنج خیابانی و شعارهای خلاف قانون و مصالح جمهوری اسلامی بوده و هستم، آن زمان هم مخالف بودم و از این که دوستان، فرزندان و افراد وابسته به من در آن اعتراضات شرکت کنند مطلقاً آنان را منع می‌کردم.
وی ادامه داد: اغتشاشات خیابانی غیر قابل توجیه است، اغتشاشات کار ضد انقلاب بود. یعنی بعد از صحبت‌های مقام معظم رهبری باید تمام تحرکات و اعتراضات خیابانی تعطیل می‌شد، این کاملاً روشن است و احتیاج به بحث ندارد ما هم محکوم می‌کنیم.
دستیار ویژه رئیس جمهور درباره انتخابات سال 92 نیز گفت: بنده جزو کسانی بودم که مصمم بودم انتخابات برگزار شود و آقای روحانی نیز به عنوان کاندیدا حتماً حضور پیدا کند البته بنده حضور آقایان هاشمی و خاتمی را به مصلحت نمی‌دانستم.یونسی درباره انتخابات مجلس دهم نیز گفت: دولت، رئیس جمهور و کابینه بنا ندارند در انتخابات وارد شوند من هم به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور بنا ندارم در بحث انتخابات وارد شوم.
وی در پاسخ به سؤالی در زمینه اظهارات حجاریان مبنی بر انحلال مجلس ضمن اشتباه خواندن این سخنان گفت: انحلال مجلس نه قانونی است و نه به مصلحت است. خوشبختانه در قانون اساسی ما هیچ روزنه و راهی برای انحلال مجلس وجود ندارد. این دلیل تاریخی دارد و در گذشته بارها این اتفاق افتاده است که مجلس را منحل می‌کردند. قانونگذاران ما خوشبختانه تمام روزنه‌های انحلال مجلس را سد کرده‌اند که هیچ وقت راهی برای انحلال مجلس باقی نماند. هیچ وقت هم جمهوری اسلامی نباید بدون مجلس باشد.
یونسی همچنین با اشاره به شورای شهر اول گفت: آن شورا واقعاً باید منحل می‌شد و متأسفانه دیر منحل کردند، آن شورا افول اصلاح‌طلبان را کلید زد.
دستیار ویژه رئیس جمهور در مورد آزادی مرزبانان نیز گفت: در مورد مرزبانان معتقدم که خوب عمل نشد و به نوعی به تروریست‌ها باج داده شد، برای اولین بار یک گروه تروریست با نام و اسم زیبای اسلامی در سطح جهانی معرفی شد در حالی که این امکان وجود داشت که از ظرفیت‌های محلی با کمترین هزینه مادی و معنوی همه مرزبانان اسیر را آزاد کرد.