kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

ادامه اعتراض‌ها علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه معترضان: قتل عام فلسطینیان را متوقف کنید.

مردم شهرهای مختلف اروپا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و برای اعلام همبستگی با مردم غزه تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، شهرهای مختلف اروپا روز گذشته شاهد برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی بود و مردم شهرهای پاریس، لندن، برلین، آمستردام و شهرهای دیگر اروپا با سردادن شعارهای ضد رژیم صهیونیستی همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه اعلام کردند. تظاهرکنندگان از دولت‌های اروپایی خواستند رژیم صهیونیستی را تحریم کنند و هرگونه روابط دیپلماتیک خود با این رژیم ددمنش را قطع کنند.
در بین تظاهرکنندگان معترضان اسرائیلی نیز حضور داشتند و پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود «ما یهودی هستیم ولی مخالف جنگ و خونریزی هستیم و از نتانیاهو می‌خواهیم کشتار و قتل عام فلسطینیان را متوقف کند.»
شهرهای مختلف اردن نیز روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده‌ مردمی بود که حمله اسرائیل به غزه و سکوت کشورهای عربی و محافل بین‌المللی در قبال جنایت‌های صهیونیستی را محکوم کردند. تظاهر کنندگان جامعه جهانی را به مسئولیت‌پذیری در قبال حمله اسرائیل به غزه فرا خوانده و بر لزوم حمایت ملت‌های عرب و مسلمان از مردم غزه تأکید کردند.
مردم اردن شعار می‌دادند، «شیران غزه سر یهودیان را لگدکوب می‌کنند» سفارت صهیونیستی در خاک اردن باید برچیده شود.
 ما پشتیبان مردم غزه هستیم. هزاران نفر از مردم بنگلادش هم روز جمعه علیه جنایات صهیونیست‌ها تظاهرات کردند. از سوی دیگر فدراسیون فلسطینی تبارهای شیلی به همراه یکی از نمایندگان این کشور شکایتی را از جنایات وحشیانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تنظیم و به دادگاه شیلی ارائه دادند.