kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

دانشجویان خواستار محاکمه مالک شرکت نیشکر هفت تپه شدند

جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر و شهید چمران اهواز به مناسبت خلع ید مالک شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و آزادسازی آن در محوطه این شرکت حاضر شدند و این پیروزی را به کارگران تبریک گفتند.

به گزارش ایرنا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در جمع دانشجویان و کارگران هفت‌تپه گفت: کارگران هفت‌تپه با معاندان همکاری نداشتند و بدون شکستن حتی یک شیشه مطالبات به حق خود را پیگیری کردند و به خواسته خود رسیدند.
محسن نراقی، افزود: برخی از حامیان مالک خلع شده هفت‌تپه این اواخر عنوان کردند خلع ید لغو شده که کذب محض است؛ انتظار می‌رود هرچه سریعتر اسدبیگی و عوامل آن از شرکت بیرون روند چراکه ماندن آنها هیچ سودی ندارد.
وی خواستار محاکمه کارفرمای هفت تپه بعد از خلع ید شد و ادامه داد:  طی دو سال اخیر که تشکل‌های دانشجویی مسئله هفت تپه را پیگیری می‌کردند برخی افراد مقابل آنها سنگ اندازی کردند و همواره با یکسری برخوردها نمی‌‌خواستند این مسئله به نتیجه برسد.
وی افزود: مطالبه‌گری کارگران خلاف امنیت ملی نیست بلکه خصوصی‌سازی غلط و خرج اعتبار یک مسئول برای یک انسان فاسد اقدام علیه امنیت ملی است.
نراقی گفت: دانشجویان در چهار سال اخیر چند بار به منظور همراهی کارگران هفت‌تپه به شرکت آمدند و در تهران مطالبات را از طریق تجمع و نامه‌نگاری با رئیس ‌قوه قضائیه پیگیری کردند.
وی افزود: دستگاه‌های مختلفی در خلع ید مالک شرکت نیشکر هفت‌تپه نقش داشتند ولی به نتیجه رسیدن این مسئله یعنی خلع ید کارفرما، حاصل کار کارگران هفت‌تپه بوده است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درخصوص اصل خصوصی‌سازی نیز گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر خصوصی‌سازی درست انجام شود اتفاق بدی نخواهد افتاد؛ مشکل اصلی هفت‌تپه خصوصی‌سازی غلط بود.
وی افزود: برخی افراد برای منافع شخصی خود با لابی‌گری در روند خصوصی‌سازی، این واحدهای صنعتی را به افراد فاسد واگذار کردند.