kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

2 ایستگاه اقدسیه و مرزداران در خط 3 و 6 مترو تهران افتتاح شد

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به افتتاح دو ایستگاه مترو اقدسیه و مرزداران در خط 3 و 6 مترو پایتخت گفت: دو ایستگاه شهرک آزمایش و باقرخان هم ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بعد از ظهر دیروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محمد اسلامی وزیر راه و شهر‌سازی، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، محسن‌هاشمی رئیس‌شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری، دو ایستگاه مترو «اقدسیه» در خط ۳ و «مرزداران» در خط ۶ مترو تهران افتتاح شد.
شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه‌های متروی مرزداران و اقدسیه در جمع خبرنگاران درباره چگونگی رسیدن به راندمان ۱۴۴ درصدی عملکرد مترو در چهار سال گذشته گفت: محصول نهایی فعالیت مترو در این مدت محدود بهره‌برداری از ۳۰ ایستگاه مترو تا انتهای دوره و اضافه شدن 40 کیلومتر خطوط مترو است.
پیروز حناچی افزود: ایستگاه اقدسیه آخرین ایستگاه در خط سه است که به بهره‌برداری رسید و ایستگاه مرزداران هم در خط 6 افتتاح شد. ایستگاه مرزداران در خط 6 مترو نزدیک تقاطع بزرگراه یادگار امام با خیابان مرزداران قرار دارد و شهروندانی که سوار این قطار شوند می‌توانند به سمت خیابان کوهسار در شمال غرب شهر یا به سمت شاه عبدالعظیم در جنوب تهران مسافرت کنند.
وی ادامه داد: ایستگاه اقدسیه به عنوان آخرین ایستگاه بهره‌برداری شده از این خط هم در محله اقدسیه در شمال شرق تهران قرار دارد و مسافرانی که وارد این ایستگاه شوند می‌توانند تا شهرک قائم در شمال شرق یا ایستگاه آزادگان در جنوب غرب شهر سفر کنند.
شهردار تهران اظهارداشت: افتتاح ایستگاه باقرخان در جنب بیمارستان امام و ایستگاه شهرک آزمایش را در دستور کار داریم و به زودی آنها را بهره‌برداری می‌کنیم و با افتتاح این ایستگاه‌ها حوزه نفوذ مترو در شهر افزایش می‌یابد، جز این توسعه برای حل مشکل ترافیک و آلودگی وجود ندارد و راه‌های مکمل هم در همین جهت است.
همچنین مدیرعامل شرکت مترو تهران در این مراسم اظهار داشت:‌ این دو ایستگاه جدید در خط 3 و 6 مترو قرار دارد و 139 ایستگاه فعال مترو با احتساب این دو خط خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری فارس، علی امام افزود: ماه آینده نیز دو ایستگاه شهرک آزمایش و باقرخان در خط 6 و 7 مترو افتتاح می‌شود.
امام گفت: ایستگاه مرزداران در فاز ۲ خط ۶ متروی تهران قرار گرفته است و فاز اول در فروردین ۹۸ حدفاصل میدان شهدا تا امام حسین افتتاح شد و در فاز دوم ۴ ایستگاه را در اسفندماه افتتاح کرده‌ایم و با افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش این فاز به پایان می‌رسد. فاز سوم در برنامه ویژه عملیاتی امسال خواهد بود و مربوط به بخش میانی بسیار مهم است و حدفاصل میدان امام حسین و دانشگاه تربیت مدرس اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: ایستگاه هفت تیر و ولیعصر که ایستگاه‌های تقاطعی و حائز اهمیت است در این بخش قرار دارد.۱۲ گزینه هم برای توسعه شمال خط ۳ بعد از ایستگاه نوبنیاد تا تجریش دیده شد و در نهایت مسیر نیاوران، میدان نیاوران، میدان قدس تا تجریش ادامه خواهد داشت.