kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
معاون وزیر راه خبر داد

ساخت و ساماندهی ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور بعد از بهسازی و ساخت آماده آسفالت شد.



به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی دیروز در بازدید از راه‌های روستایی خوی اظهار کرد: اعتبارات ساخت و توسعه راه‌های روستایی استانی شده و با توجه به مختصات و شرایط ابلاغ شده با تخصیص قیر لازم به زودی کار آسفالت آنها نیز آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: در کشور سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار ۱ و ۲ بعد از بهسازی و ساخت، آماده آسفالت شده است و بیش از سه هزار کیلومتر هم در مناطق روستایی در حال زیرسازی برای ساخت و آماده‌سازی برای آسفالت است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی هم در این بازدید گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه بهسازی و آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت قرار دارند که تعداد این روستاها در استان ۶۰۴ روستا است.
ارسلان شکری افزود: وی با بیان اینکه استان از لحاظ آسفالت راه‌های روستایی از میانگین کشوری ۸ درصد عقب هست، اظهار کرد: با آسفالت این مقدار راه روستایی بخشی از این عقب‌ماندگی‌ها جبران می‌شود.