kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

کوتاه اقتصادی


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از باز شدن ال‌سی 2 میلیارد یورویی فاینانس چین در طرحهای جدید صنعت پتروشیمی خبر داد. عباس شعری مقدم با بیان این که در مجموع، صنعت پتروشیمی حدود 10 میلیارد یورو از فاینانس کشور چین، سهمیه خواسته است، گفت: تاکنون از این میزان حدود دو میلیارد یورو برای طرحهای جدید پتروشیمی، شامل، سبلان، بوشهر، مسجد سلیمان و لردگان موثر شده است.  وی گفت: هم‌اکنون در زمینه فاینانس کشور چین، موانعی مانند، تایید گارانتی‌های پیش‌پرداخت و حسن انجام کار توسط بانک مرکزی ایران باقی‌مانده که تاکنون حل نشده است.
* وزارتخانه‌های نفت و نیرو در زمینه تحویل 13 هزار و 500 واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند، کم‌کاری‌هایی کرده‌اند که موجب عقب افتادن زمان تحویل این واحدها شده است. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برخی از پروژه‌هایی که هنوز افتتاح نشده‌اند معطل پرداخت سهم متقاضیان هستند، تصریح کرد: یکی از دو بخش تامین‌کننده در این زمینه منابع ساخت هستند که معطل آورده متقاضیان شده‌اند و از طرفی وزارتخانه‌های نفت و نیرو در این زمینه کم‌کاری‌هایی کرده‌اند که باعث عقب‌افتادن زمان تحویل واحدهای مسکن مهر پرند هستند. باران‌هاشم‌زهی تاکید کرد: ما واحدها را راهبری می‌کنیم و برای تامین خدمات زیربنایی، وزارت نیرو و وزارت نفت خودشان باید پاسخگو باشند.
* رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران خبر داد: خوشبختانه بیش از 75 درصد از دلالان میوه در میادین جمع‌آوری شده و 25 درصد بقیه بر روی سکوها فعالیت می‌کنند. حسین مهاجران اظهار کرد: تیم نظارتی برخورد با دلالان در میادین مستقر است و مسئولان نیز در این زمینه جلسات مختلفی برگزار کرده و برنامه‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 3316 الی 3319، 3305 الی 3310، 7713،‌7724، 7727، 7718 الی 7722، 7789، 7744، 7745، 7749، 7624، 4681 الی 4689 از روز شنبه به مدت 72 ساعت دچار اختلال می‌شود.
* مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از آغاز مجدد صادرات تخم‌مرغ خبر داد و گفت: به منظور تنظیم بازار تخم‌مرغ، از شهریور ماهانه 10 هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای همسایه همچون افغانستان، عراق، ارمنستان، گرجستان، کویت و امارات صادر می‌شود. هدایت اصغری اظهار کرد: پس از مذاکرات و پیگیری‌های انجام شده سرانجام ستاد تنظیم بازار تخم‌مرغ به دست اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار واگذار شد که طبق آن برنامه‌ها و اهدافی به منظور متعادل کردن تنظیم بازار این محصول و ایجاد طرح صادرات ماهانه 10 هزار تنی به کشورهای همسایه برنامه‌ریزی شده است.