kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹

رئیس جمهور در پژوهشکده رویان: شعار «ما می‌توانیم» را باور داریم

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه پرچم استقلال را به معنای واقعی کلمه به اهتزاز درخواهیم آورد تاکید کرد: ما به شعار می‌توانیم باور داریم و این راه را ادامه خواهیم داد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در بازدید از پژوهشگاه رویان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امروز روز پرنشاط و شورآفرینی برای من و همراهانم بود چرا که به ملاقات اندیشمندان، صاحب‌نظران و عزیزانی که در سالیان دراز تحت لوای جهاد دانشگاهی کار کرده‌اند، رفتم که به اجرای فرمان امام(ره) که گفت ما می‌توانیم کوشیدند و توانستند این امر را به جهانیان ثابت کنند.
وی با بیان اینکه پرچم استقلال کشور را به معنای واقعی کلمه به اهتزاز درخواهیم آورد، افزود: پرچم اقتدار ملی و کشوری الگو و نمونه را به جهانیان معرفی خواهیم کرد.
رئیس جمهور تصریح کرد: اگر ما در زمینه‌ای موفق شدیم به خاطر حضور مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری بوده است و اگر نقصی وجود دارد از ما است که هم دانش و هم توان ما محدود است.
روحانی با بیان اینکه دولت در دوازده ماه گذشته تصمیم گرفته است از بحران‌های سخت عبور کند، گفت: بحران‌هایی که عبورش از دید کارشناسان و اساتید امکان‌پذیر نبود و در این رابطه نامه‌های برخی از کارشناسان و اساتید به‌عنوان سند وجود دارد.
وی با بیان اینکه دولت اعلام کرد جاسک باید مرکز دوم صادرات نفت ایران شود، گفت: در همین رابطه نامه آمد مگر می‌شود چنین اقدامی صورت گیرد، اما ما این تصمیم را گرفتیم و ان‌شاءالله این کار مهم استراتژیک را انجام خواهیم داد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بعضی می‌گویند ما نباید به‌عنوان حامی دولت تلقی شویم و اگر حامی دولت شویم چیز بدی است، اظهار داشت: دولت نماینده مردم است و هر چه افتخار دارد برای مردم است و تمام عناوینی که ما امروز داریم برای مردم است، بنده حسن روحانی هستم اما اگر رئیس‌جمهور ایران هستم این امانت مردم است.
رئيس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه اگر کسی از دولت حمایت کرد، یعنی از ملت ایران حمایت کرده است، ابراز داشت: دولت و ملت همه باید دست در دست هم دهیم تا ایرانی آبادتر توأم با توسعه قابل قبول بسازیم. توسعه هر معنایی داشته باشد و هر پلکانی برای آن در نظر بگیریم، پایه آن علم و دانش و پژوهش و فناوری است.
وی ادامه داد: کشوری به پیشرفت رسیده است که در سایه علم و دانش بدانجا رسیده است. ما در استفاده از تجربه دیگران هیچ خجالت نمی‌کشیم. از پیغمبر باید بیاموزیم که درجنگ احزاب وقتی همه پیشنهادها مطرح شد، سلمان فارسی گفت ما ایرانیان تجربه استفاده از خندق را داریم. پیغمبر در این رابطه نفرمودند که من رسول‌الله و مدینهًْ‌العلم هستم تو می‌خواهی به من رهنمود بدهی آن هم از کشوری دیگر؟ پیغمبر مشورتی کرد و گفت پیشنهاد خوبی است. خود پیغمبر هم شروع به کندن خندق کرد.
روحانی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی کار بزرگی را انجام داده و باید افق بلندی را در مقابل خود داشته باشد، گفت: رویان نه تنها باید جایگاهی برای سلول‌های بنیادی بلکه رویان باید تبدیل به یک برند جهانی شود؛ در هر کجای دنیا اگر محصولی بر روی آن رویان نوشته شده باشد، باید به آن اعتماد شود.
به گزارش فارس رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم بگویم که در تحقیقات دست‌مان بسته است اتفاقاً در زمینه‌های تحقیقاتی دست ما بسیار بازتر است حتی بسیاری از کشورهای اروپایی و خوشبختانه فقه ما اینگونه است اما زمانی که می‌خواهیم نسخه بدهیم باید با احتیاط عمل کنیم.