kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
نماینده ولی فقیه در سپاه:

موشک‌های سپاه از گنبد آهنین دشمنان عبور می‌کند

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی می‌گوید امروز سپاه در اوج اقتدار قرار دارد و موشکی را که قادر است از گنبد آهنین دشمنان عبور کند، به‌صورت انبوه آن هم در شرایط تحریمی می‌سازیم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه در مصاحبه‌ای تفصیلی با دفاع پرس گفته است: «اگر امروز استکبار جرأت تعرض ندارد؛ اگر موشک دارد، اما جرأت زدن ندارد؛ اگر پهپاد آنها را سرنگون می‌کنیم، ولی جرأت زدن پهپاد‌های ما را ندارد؛ اگر آمریکا مقابل ایران در میدان تقابل، تحریم و فشار اقتصادی و جنگ نرم قرار گرفته، قسمت اعظم آن به دلیل آن است که امروز اقتدار و توانمندی‌های نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه را می‌بیند و می‌داند که سپاه می‌تواند با آنها مقابله کند و این اراده را هم دارد.
وی در ادامه افزوده: «اگر امروز سپاه با مجاهدت‌های امثال شهید طهرانی‌مقدم به این توانمندی موشکی نرسیده بود، آیا آمریکایی‌ها ما را راحت می‌گذاشتند؟ اگر در حوزه پهپادی، این پیشرفت‌های فعلی را نداشتیم، آمریکایی‌ها چه بلایی سر ما می‌آوردند؟ حال چرا سپاه تاکنون در برابر آمریکا موفق بوده است؟»
نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرده است: «ما در صنعت دفاعی، به فرامین فرمانده معظم کل قوا عمل کردیم؛ چون نیرو‌های مسلح مستقیماً زیر نظر ایشان قرار دارند، صنعت دفاعی هم با مدیریت ایشان اداره می‌شود؛ لذا این موضوع باعث شده تا صنعت دفاعی کشورمان امروز در اوج قدرت قرار بگیرد؛ اما هنوز هم بعد از گذشت ۴۰ سال در صنایع متعددی با اینکه نسبت به فناوری‌های دفاعی خیلی ساده‌تر هستند، مصرف‌کننده هستیم و حتی آنجایی هم که می‌گوییم تولید داخل داریم، در حقیقت مونتاژکننده هستیم.»
حاجی صادقی سپس گفت: «ما موشک دو هزار کیلومتری نقطه‌زن می‌سازیم و دقیق هم به هدف اصابت می‌کند؛ امروز موشکی که قادر است از گنبد آهنین دشمنان عبور کند، به‌صورت انبوه آن هم در شرایط تحریمی می‌سازیم به نحوی که در یک رزمایش، تعداد پرشماری از آنها را شلیک می‌کنیم؛ در حالی که در دنیا اکثر کشور‌ها حتی قدرت‌های نظامی، یک فروند موشک شلیک می‌کنند و تا دو سال درباره آن تبلیغات و مانور رسانه‌ای می‌دهند.»
وی افزوده است: «در شرایطی که در کشور سایر صنایع حتی ساده نمی‌تواند خود را به این حد از پیشرفت برساند، چگونه سپاه توانسته به چنین پیشرفتی دست یابد؟ رمز این موفقیت در واقع تکیه به توان خود است؛ شهید طهرانی‌مقدم از ساخت گلوله خمپاره شروع کرد و به نقطه‌ای رسید که اکنون ایران از برترین نظام‌های موشکی در دنیاست و این همان موضوعی است که موجب عصبانیت دشمن شده است.»
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: «البته سپاه نه اینکه فقط موشک دارد، بلکه اگر لازم شد از آن استفاده هم می‌کند؛ ما اراده کردیم که پهپاد آمریکایی را بزنیم؛ هم توانستیم و هم وقتی اراده کردیم، زدیم؛ آنها زمانی که سردار سلیمانی را به شهادت رساندند، گفتند مگر می‌شود کسی به آمریکا حمله کند؟ اما وقتی ایران پایگاه آنها را در عراق موشک‌باران کرد، دیدند که می‌شود و دیدیم که آمریکا بعد از موشک‌باران عین‌الاسد از تهدیدات خود عقب‌نشینی کرد.»
حجت‌الاسلام حاجی صادقی تاکید کرد: «امروز سپاه به لحاظ نظامی در اوج اقتدار قرار دارد. سپاه در دهه اول انقلاب آموزش ندیده بود، زیرا فرماندهان این نهاد از کلاس درس دانشگاه به جبهه می‌رفتند و بعد از حضور در تعدادی عملیات، فرمانده می‌شدند؛ فرماندهان قرارگاه‌های سپاه در جبهه کجا آموزش دیده بودند؟ «باکری‌»ها، «زین‌الدین‌»ها و «همت‌»ها کجا آموزش دیده بودند؟ اما سپاه امروز به پیچیده‌ترین دانش‌های نظامی، فنی، اطلاعاتی و امنیتی مسلط است؛‌اشراف اطلاعاتی سپاه به حدی است که تمام تحرکات دشمن و نقاط قوت و ضعف آنها را تحت رصد خود دارد. اما آنچه از منظر شهید محلاتی عامل اصلی اقتدار سپاه شده، خداباوری، خدامحوری، خداشناسی، معنویت و ارزش‌های الهی است؛ این‌ها مواردی است که امام (ره) و شهید محلاتی بر آن تأکید داشتند و حتی مقام معظم رهبری هم تقریباً در تمام جلسات خود با سپاه، این عوامل را عوامل اقتدار سپاه معرفی می‌کنند.»