kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد

دستور اکید روحانی به وزارت صمت برای نظارت و مدیریت دقیق بر قیمت کالاها در ایام پایانی سال

رئیس‌جمهور وزارت صمت را موظف کرد با طراحی‌های ویژه و سریع الوصول ضمن کوتاه کردن مسیر زنجیره تولید تا توزیع و عرضه گسترده میوه و مواد غذایی به همراه شفافیت اطلاعات در ایام سال نو و همچنین ماه مبارک رمضان برای کاهش قیمت‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

دویست و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دیروز یکشنبه (17 اسفند) به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد و در ابتدای این جلسه قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از تمهیدات ویژه برای تامین کالاهای ضروری و تثبیت و مدیریت قیمت کالاها متناسب با نیاز مردم در آستانه سال جدید ارائه کرد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اجرای کامل و سریع برنامه‌های تنظیم شده برای تامین کالا و مدیریت قیمت ها،گفت: از جمله جلوه‌های شکست دشمن در جنگ اقتصادی، وفور کالاهای ضروری در بازار در شرایط سخت کشور بوده‌اما متاسفانه مدیریت قیمت‌ها به نحو مناسبی انجام نشده و به زندگی و معیشت مردم فشار وارد کرده است.
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: دولت در اجرای تذکرات مقام معظم رهبری در مدیریت قیمت کالاهای اساسی، برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که امیدوارم با همکاری اصناف و بخش خصوصی، به سرعت اجرایی شود و با سوءاستفاده و گرانفروشی خاطیان برخورد شود.
رئیس‌جمهور در همین رابطه وزارت صمت را موظف کرد با طراحی‌های ویژه و سریع الوصول ضمن کوتاه کردن مسیر زنجیره تولید تا توزیع و عرضه گسترده میوه و مواد غذایی به همراه شفافیت اطلاعات در ایام سال نو و همچنین ماه مبارک رمضان برای کاهش قیمت‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.
رئیس‌سازمان برنامه و بودجه همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1400 ارائه کرد.
روحانی با مثبت ارزیابی کردن تعامل دولت با مجلس شورای اسلامی برای تسریع در بررسی این لایحه، گفت: اگر تصویب لایحه بودجه 1400 در ابتدا با برخی اختلاف سلایق و نظرات مواجه شد، اما در ادامه کار در نهایت تعامل و تفاهم سازنده دولت و مجلس برای لایحه بودجه در فضای بهتری انجام گرفت و امیدواریم با رفع‌اشکالات موجود مصوبات در شورای محترم نگهبان و ابلاغ به موقع آن زمینه ادامه رشد اقتصادی کشور در سال آینده نیز فراهم گردد.