kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
تلاش برای سبک کردن پرونده‌های مالی لیگ

بدهی به بازیکنان و مربیان داخلی دردسرساز شد باز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس در 24 ساعت!

بدهی میلیاردی برخی باشگاه‌های فوتبال از جمله پرسپولیس و استقلال به بازیکنان و مربیان داخلی موجب شد که پنجره نقل و انتقالات زمستانی آنها بسته شود، هر چند که عصر دیروز باشگاه پرسپولیس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات تیمش خبر داد.


سرویس ورزشی-

بسته شدن پنجره نقل و انتقالات برخی تیم‌های فوتبال از جمله پرسپولیس حسابی خبرساز شد. پرسپولیس از جمله تیم‌هایی است که به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتش نتوانست از مهدی ترابی در هفته هفدهم استفاده کند. همین موضوع اعتراض افشین پیروانی مدیر این تیم را به دنبال داشت تا جایی که وی پس از بازی با نفت آبادان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: فکر کردیم با آمدن رئیس‌جدید فدراسیون اشتباهات گذشته تکرار نمی‌شود اما متأسفانه دیدیم در حق تیم بزرگ پرسپولیس کم‌لطفی کردند. باید به کمیته تعیین وضعیت یادآوری کنیم اگر قرار است ایراد و اشکال را بررسی کنند باید بررسی کرده و ببینند چرا فقط پنجره باشگاه ما بسته شد. آقایان بدانند 5 هزار مربی، بازیکن و سرپرست نسبت به تیم‌های قبلی خود معترض هستند و از آنها طلب دارند اما فقط برای تیم پرسپولیس قانون را اجرا می‌کنند.
مدیر تیم پرسپولیس اضافه کرد: الان در همین تیم پرسپولیس کادر فنی و اکثر بازیکنان از تیم‌های قبلی خود طلب دارند. چرا به این موضوع رسیدگی نمی‌شود؛ فقط زورشان به پرسپولیس رسیده است؟ باید این موضوع را به چه کسی بگوییم.توانستیم پنجره نقل و انتقالاتی آسیایی خود را باز کنیم. چرا اینجا زورمان نمی‌رسد؟
ادعای پرسپولیس رد شد
با صحبت‌های پیروانی این شائبه مطرح شد که بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تنها مختص باشگاه پرسپولیس بوده، در حالی که صحبت‌های رئیس‌کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال حکایت از موضوع دیگری داشت. شنبه شب نورشرق در این باره گفت: اولین بار نیست که پرونده نقل و انقالاتی باشگاه‌ها به دلیل دیون داخلی بسته می‌شود و ما در فصل‌های قبل هم این کار را انجام دادیم. همین الان هم به جز پرسپولیس باشگاه‌های دیگری در لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم هستند که پنجره نقل و انقالاتی شان بسته است و این باشگاه‌ها یا باید نسبت به پرداخت دیون اقدام کنند یا به شکلی آنها را تعیین تکلیف کرده و این موضوع را به کمیته وضعیت اعلام کنند.
نورشرق درباره اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارند این رفتار کمیته وضعیت ما به ازای تاریخی نداشته است، عنوان کرد: مستندات، مدارک و تصمیم‌هایی که در کمیته وضعیت اتخاذ و به سازمان لیگ ابلاغ شده نشان می‌دهد این موضوع تنها متعلق به پرسپولیس نیست و قانون نسبت به تمام باشگاه‌ها به یک شکل اعمال می‌شود.
وی تصریح کرد: زمانیکه باشگاه‌ها با دیون خارجی مواجه می‌شوند به این دلیل که مقررات بین‌المللی ضمانت اجرای خود را به شکل جدی اعمال می‌کند و با بستن پنجره نقل و انتقالات درصدد وصول مطالبات احکام صادره برمی آید، این پرونده‌ها در مدتی کم یا زد حل و فصل می‌شود اما شاید در پرونده‌های داخلی این جدیت وجود نداشته باشد. روند ما در فدراسیون فوتبال از ابتدا به این شکل بوده که طبق همان استاندارد عمل کرده و سعی کنیم هرچه جلوتر می‌رویم لیگ سبک تری از لحاظ پرونده‌های مالی داشته باشیم. این موضوع می‌تواند جلوی رشد فزاینده پرونده‌ها را بگیرد.
مشکل مشابه استقلال و پرسپولیس
با توضیحات نورشرق رئیس‌کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال مشخص شد که مشکل مذکور مختص باشگاه پرسپولیس نیست. اخبار دریافتی از فدراسیون فوتبال حکایت از آن داشت که استقلال هم مشکلاتی مشابه پرسپولیس دارد و حتی اگر بدهی 140 هزار دلاری به بودوروف را پرداخت کنند باز هم پنجره آنها باز نخواهد شد و این باشگاه باید با بازیکنان و مربیان سابقش از طریق کمیته وضعیت تسویه حساب کند. پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور و ماشین ‌سازی هم بسته بود اما برای پرداخت این بدهی اقدام کردند و مستندات را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار
 گرفت.
پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس باز شد
چند ساعت پس از این صحبت‌های رئیس‌کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال بود که باشگاه پرسپولیس اعلام کرد پنجره نقل و انتقالات این باشگاه باز شد. عصر روز گذشته سایت باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: « با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیریت باشگاه و با توجه به مستندات موجود درباره اقدامات و عملکرد مثبت باشگاه در پرداخت دیون، پنجره نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون، باز اعلام شد و جذب بازیکنان جدید و ثبت‌نام آنها برای ورود به فهرست تیم بدون مانع قانونی اعلام شد.
این تصمیم در پی آن اتخاذ شد که صحبت‌های تلفنی و حضوری بسیار در ۲۴ ساعته گذشته صورت گرفت و باشگاه پرسپولیس اسنادی را هم در تائید اقدامات خود برای جلب رضایت طلبکاران و بستن پرونده‌ها ارائه کرد. بر این اساس اقدام برای ثبت قرارداد مهدی ترابی نیز انجام شد و این بازیکن از هم اکنون مشکلی برای همراهی سرخپوشان در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی نخواهد داشت.»
 دیروز ابراهیم شکوری معاون باشگاه پرسپولیس نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه 24 نفر را به عنوان طلبکار در لیست کمیته وضعیت داشتیم سعی کردیم تقریبا با یک سوم آنها به شکل قطعی تسویه کنیم. از نفراتی مثل آرفی و کفشگری که کل پولشان را هم نگرفتند و با ما کنار آمدند باید تشکر کنیم. با نفراتی مانند نورمحمدی و بابک حتمی هم مذاکره کردیم. بعضی از دوستان هم با ما کنار نیامدند. ان‌شاالله بقیه دوستان هم در زمان مناسب و با کمک هواداران مطالباتشان را دریافت می‌کنند.
نکته مهمی که مدیران فوتبال
 باید به آن توجه کنند
هر چند بسته شدن پنجره نقل و انتقالات اعتراض برخی تیم‌ها از جمله پرسپولیس را به دنبال داشت ولی واقعیت امر این است که بالاخره یک جایی باید مقابل تصمیمات و رفتار غلط برخی باشگاه‌های فوتبال ایستاد. دلیلی وجود ندارد باشگاه‌ها با مربیان و بازیکنان داخلی، قرارداد امضا کنند ولی در نهایت مطالبات آنها را تمام و کمال پرداخت نکنند. بهتر است تمام مدیران فوتبال ما به این نکته مهم توجه کنند که پس از امضای قرارداد با مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی برای باشگاه آنها تعهد ایجاد می‌شود و باید به این تعهد نیز پایبند بود.