kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

خواندنی از ورزش ایران


 
  *محمد فتوحی، ملی‌پوش شمشیربازی با گلایه از نحوه حمایت مسئولان استان یزد از او گفت: متأسفانه با وجود همه افتخاراتی که در این سال‌ها برای ورزش استان یزد کسب کردم اما بیشتر از همیشه احساس می‌کنم که در ورزش یزد تنها هستم. پاداش یک سال حضور من برای مسابقات کسب سهمیه المپیک که تنها سهمیه تاریخ ورزش استان یزد محسوب می‌شود، ۵ میلیون تومان بود که با این شرایط اقتصادی فقط می‌توانم با این پول خرما بخرم و برای ورزش یزد فاتحه بخوانم.
*مهرداد علی قارداشی، رئیس‌فدراسیون تنیس روی میز درباره چگونگی وضعیت آمادگی نوشاد و نیما عالمیان پس از حضوردر قطر، گفت: نوشاد و نیما هر دو در بهترین فرم آمادگی خود قرار دارند و از لحاظ روانی هم شرایط خوبی دارند و به دور از هر گونه حاشیه کارشان را انجام می‌دهند.قارداشی در مورد شکست نیما عالمیان در دور اول جدول مقدماتی اولین تور جهانی گفت: نیما در آمادگی خوبی به سر می‌برد اما حریف او در بازی اول قوی بود و حریف کره‌ای اش تا مرحله یک چهارم نهایی جدول اصلی هم پیش رفت.او در مورد شانس برادران عالمیان برای رسیدن به سهمیه المپیک گفت: وضعیت آنها عالی است اما نمی‌توان گفت قطعا سهمیه می‌گیریم چون برخی مسائل در روز مسابقه تاثیر دارند. نوشاد حتی توانست بازیکن قزاقستان که بهترین رنکینگ جهانی را در آسیای میانه دارد، شکست دهد اما با این حال باز هم نمی‌توان گفت گرفتن سهمیه قطعی است. با این حال امیدوارم که این اتفاق بیفتد و به سهمیه برسیم.
*مسعود لشکری رئیس‌انجمن پاراتکواندو از اعزام دو تکواندوکار پارالمپیکی به مسابقات قهرمانی آسیا لبنان در خرداد سال آینده خبر داد و گفت: آخرین اردوی دو تکواندو کار پارالمپیکی (مهدی پوررهنما در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم و اصغر عزیزی در مثبت ۷۵ کیلوگرم) با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون تکواندو از ۷ اسفند در کیش آغاز شده که این اردو تا ۲۴ اسفند ادامه خواهد داشت. لشکری زمان اردوی بعدی تکواندوکاران پارالمپیکی را هفتم فروردین در خانه تکواندو فدراسیون عنوان کرد.