kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

ماجرای تئاتری که با حقوق معلمی ساخته شد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم بزرگداشت جعفر کاظمی در نخلستان اوج برگزار شد، این نویسنده و کارگردان تئاتری را درباره مدافعان حرم ساخت که نذر فرهنگی‌اش بود اما مجوز نگرفت.



به گزارش تسنیم، در این مراسم که با عنوان «هنرمرد» برگزار می‌شد، چهره‌هایی نظیر رحمت امینی، رحیم مخدومی، امیرحسین شفیعی، حسین قرایی، کامران شرفشاهی، محمود اکرامی، گلعلی بابایی، محسن مؤمنی شریف و... حضور داشتند.
امیرحسین شفیعی، کارگردان تئاتر درباره مرحوم کاظمی‌ گفت: خاطرم هست که او نمایشی را درباره شهدای مدافع حرم قرچک کار کرده بود؛ روزی به من زنگ زد و گفت که به این نمایش مجوز نمی‌دهند، آیا می‌توانی کاری برایم انجام بدهی؟ دقت کنید کسی که سال‌ها در دفاع مقدس حضور داشته و پس از آن این مقدار کارهای ارزشی تولید کرده است، برای دریافت مجوز نمایشی درباره شهدای مدافع حرم در شهرش به مشکل برمی‌خورد. در همان تماس تلفنی به او گفتم که یک نامه بنویس تا بتوانم پولی را در اختیارتان قرار بدهم. این اختیار را داشتم اما جواب داد که من نذر کرده‌ام تا این نمایش را برای شهدای مدافع حرم بسازم. به او گفتم که حقوق معلمی ‌شما جواب هزینه‌های چنین نمایشی را نمی‌دهد اما در پاسخ گفت دوست دارم با حقوق معلمی ‌خود این تئاتر را بسازم.