kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
تغییر نیمکتی که نتوانست انتظارات را برآورده کند

فکری و همکارانش کناره‌گیری کردند قلعه نویی، نکونام و مجیدی گزینه‌های سرمربیگری استقلال

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان نیمکت تیم فوتبال استقلال تهران دستخوش تغییرات شد و محمود فکری پس از گذشت 16 هفته از مسابقات لیگ برتر جای خود را به مربی دیگری داد.


سرویس ورزشی-

پس از تساوی استقلال مقابل مس رفسنجان در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر و پیروزی پرسپولیس مقابل سایپا، فاصله آبی پوشان با صدر جدول به شش امتیاز رسید و این مسئله وضعیت آینده کاری محمود فکری را در خطر قرار ‌داد تا اینکه او سرانجام دیروز از جمع استقلالی‌ها جدا شد.
محمود فکری که در ابتدای فصل و در میان سیلی از گزینه‌های پر رنگ و لعاب برای هدایت استقلال از جمله استرماچونی به نیمکت آبی پوشان رسید، در طی 16 دیدار از لیگ بیستم هرگز نتوانست انتظارات هواداران استقلال  را برآورده کند و سبک بازی تیم او حتی در زمانی که آبی پوشان در صدر جدول حضور داشتند، همواره مورد انتقاد قرار گرفت.
پس از شکست استقلال در هفته پایانی نیم فصل نخست مقابل سپاهان، انتقادها از فکری به اوج خود رسید و هواداران استقلال با حضور در محل تمرین تیم و برگزاری تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی، خواهان اخراج فکری شدند. هیئت مدیره آبی پوشان نیز پس از باخت به سپاهان، برای ادامه یا خاتمه کار فکری تشکیل جلسه داد و شایعاتی پیرامون فرصت به این سرمربی تا پایان هفته هفدهم به گوش رسید که البته این مسئله هرگز از سوی اعضای هیئت‌مدیره تأیید نشد.
در نهایت استقلال در آغاز نیم فصل دوم و در هفته شانزدهم لیگ برتر به مصاف مس رفسنجان رفت و عملکرد آبی پوشان در این بازی نیز نتوانست نظر هواداران را جلب کند و شاید اگر درخشش سیدحسین حسینی درون دروازه تیم فکری نبود، این بازی با نتیجه دیگری رقم می‌خورد.
پس از برتری پرسپولیس مقابل سایپا و اینکه استقلال باید هفته آینده به مصاف فولادی برود که با یک امتیاز کمتر نسبت به آبی پوشان در رده چهارم ایستاده، در نهایت هیئت مدیره استقلال تصمیم گرفت به همکاری با محمود فکری پایان دهد تا این سرمربی پس از 16 بازی حضور بر روی نیمکت استقلال، با کسب 7 برد، 6 مساوی، 3 شکست و 27 امتیاز به کارش در جمع آبی پوشان پایان دهد.
فکری: استعفا دادم
محمود فکری بعد از حضور در باشگاه استقلال، درباره نتیجه جلسه با مدیران این تیم، اعلام کرد از سرمربیگری تیمش استعفاء داده است. او در حالی که علاقه‌ای به گفت‌وگو نداشت، با چهره‌ای خندان خطاب به خبرنگارانی که اصرار داشتند او درباره جزییات جلسه صحبت کند، اظهار کرد: باشد برای بعد. چیزی اتفاق نیفتاد. خیر است.
فکری در واکنش به اینکه این تصمیم برای او خیر است یا باشگاه استقلال؟ گفت: برای همه خیر است.سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا از این تیم جدا شده است؟ گفت: بله، ممنونم خداحافظ. وی در حین ترک باشگاه استقلال در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا سر تمرین استقلال می‌رود؟ گفت: نه، استعفاء دادم، تمام شد.
جدایی رسمی دستیاران فکری
بعد از قطعی شدن جدایی محمود فکری از استقلال دستیاران این مربی نیز به جای حضور در محل تمرین به باشگاه رفتند و جلسه‌ای را برای جدایی با احمد مددی برگزار کردند. صمد مرفاوی، سعید عزیزیان، امیدعلی دفتری و حنیف عمران‌زاده با حضور در محل باشگاه استقلال،‌ جلسه‌ای صمیمانه با احمد مددی مدیرعامل استقلال برگزار کردند و در پایان جدایی آنها قطعی شد. در این جلسه احمد مددی ضمن تشکر از این مربیان، برای آنها در ادامه مسیر حرفه‌ای خود آرزوی موفقیت کرد و این 5 عضو کادرفنی هم رسما از جمع آبی‌ها جدا شدند.
در شرایطی که باشگاه استقلال با محمود فکری و اعضای کادرفنی‌اش قطع همکاری کرد، آرش برهانی در جمع نفرات دعوت شده به باشگاه برای این توافق قرار نداشت. موضوعی که احتمالا به خاطر حضور او در تیم امید استقلال و عملکرد موفق این تیم در مسابقات رده پایه است. باید دید با توجه به این شرایط باشگاه تنها با برهانی درخصوص تیم بزرگسالان قطع همکاری خواهد کرد یا تصمیمی دیگر در این زمینه خواهند گرفت.
مخالفت با حضور قلعه‌نویی و نکونام در استقلال
گمانه‌زنی درخصوص سرمربی آینده استقلال ساعاتی قبل از کناره‌گیری فکری آغاز شده بود. از قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام به عنوان گزینه‌های نیمکت استقلال نام برده شد. مسئولان استقلال دیروز برای جذب قلعه‌نویی با مدیران باشگاه گل‌گهر سیرجان تماس گرفتند. حیدر افسری سرپرست این تیم در این باره گفت: از باشگاه استقلال با ما تماس گرفتند تا مجوز حضور «امیر قلعه‌نویی» در استقلال را صادر کنیم. به طور حتم قلعه‌نویی دوست ندارد در این شرایط بحرانی به استقلال برود و سکان هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.
مدیران باشگاه فولاد نیز از تمایل باشگاه استقلال برای جذب نکونام خبر دادند. سعید آذری مدیرعامل فولاد در این باره گفت: آقای مددی تماس گرفتند و چند دقیقه پیش در این باره صحبت کردیم. وی درباره پاسخ فولاد عنوان کرد: باتوجه به اینکه سیاست کاری ما با آقا جواد [نکونام] تنظیم شده و همچنین بحث مهم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را داریم و برای لیگ برتر و جام حذفی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، خدمت عزیزان استقلال هم عرض کردیم که امکان در اختیار قراردادن سرمربی تیممان وجود ندارد.
آخرین گزینه استقلال برای سرمربیگری در این تیم فرهاد مجیدی بود. تا آخرین ساعات عصر دیروز از نتیجه مذاکرات باشگاه استقلال با مجیدی خبری بیرون نیامد اما به طور قطع سرمربی جدید استقلال امروز یا فردا معرفی می‌شود.