kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

سیدحسن نصرالله: در صورت ضرورت علیه داعش وارد جنگ می‌شویم

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت، تکفیری‌های داعش و رژیم صهیونیستی در چارچوب دسیسه‌های آمریکا علیه منطقه فعالیت می‌کنند وحزب‌الله در صورت ضرورت با داعش وارد جنگ می‌شود.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «سیدحسن نصرالله» که به مناسبت هشتمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه، از طریق شبکه «المنار» سخن می‌گفت: جنگ 33 روزه در سال 2006 یک نبرد کوچک نبود، بلکه جنگی حقیقی با ابعاد، اهداف و پیامدهای (گسترده) در سراسر منطقه بود.
نصرالله سپس از اشاره به ویژگی‌های جنگ 33 روزه،به اقدامات کنونی داعش در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: زمانی که داعش به اربیل و در حقیقت منافع آمریکا و غرب نزدیک شد، یادشان افتاد که باید با این گروه خونریز بجنگند، اما زمانی که (تروریست‌های داعش) شیعه و سنی را قتل‌عام می‌کردند، گویا مجوز داشتند.
نصرالله با اشاره به اینکه، برخی تلاش می‌کنند تا دشمن را به ناجی و قهرمان تبدیل کنند، تاکید کرد: جنگ کنونی در منطقه جنگ مذهبی و دینی نیست، بلکه جنگ تروریسم صهیونیستی و تکفیری داعشی علیه همه منطقه است و باید این خطر را به خوبی درک کنیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.
به گفته دبیر کل حزب‌الله لبنان، اسرائیلی‌ها و تکفیری‌ها در چارچوب دسیسه و نقشه جدید آمریکایی‌ها عمل می‌کنند و هدف این نقشه، نابودی کشورها، ارتش‌ها، دولت‌ها و ملت‌های منطقه است. وی با بیان اینکه، همه باید این خطر و تهدید واقعی را درک کنند، تاکید کرد: امکان شکست این توطئه و نقشه جدید (آمریکا) وجود دارد.
نصرالله گفت، جریان ضد محور مقاومت می‌خواهد ابتدا نظام سوریه را نابود کند و زیرساخت‌های این کشور را از بین ببرد و پس از نابود کردن مقاومت فلسطین و لبنان، به سراغ ایران برود. هدف نقشه جدید آمریکا، سرنگونی نظام‌های منطقه و روی کار آمدن نظام‌های همسو و همراه با این کشور است.
نصرالله گفت: آنچه امروز در نوار غزه جریان دارد، بخشی از نقشه جدید (آمریکا) است و هدف آن نیز سیطره بر منطقه و از بین بردن قضیه فلسطین برای همیشه است. وی نابودی نظام سوریه و نابودی مقاومت در غزه را دو روی یک سکه دانست.
دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه هدف آمریکا از مداخله نظامی در شمال عراق، کمک به ملت‌های منطقه و ایزدی‌ها نیست، بلکه هدف تضمین امنیت منافع خود و همپیمانانش است، خاطرنشان کرد اگر هلی‌کوپترهای نظامی آمریکا، کودکان و زنان را در کوه‌های سنجار عراق نجات می‌دهند، برای این است که گوشزد کنند این کودکان و زنان شما هستند که نیاز به کمک دارند، ولی شما نمی‌توانید آنها را نجات دهید.
دبیر کل حزب‌الله با تاکید بر اینکه امکان شکست دادن داعش و طرف‌هایی که از آن حمایت می‌کنند، به آسانی امکان‌پذیر است و می‌توان طرح تروریسم تکفیری را ساقط کرد، خواستار یک موضع ملی مسئولانه در حمایت از دولت، ملت و ارتش (در لبنان) شد.
نصرالله تاکید کرد: شکست دادن داعش (در عراق و منطقه) آسان است و در صورت ضرورت با آن وارد جنگ می‌شویم.