kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
کارشناس بازار سرمایه:

سهامداران بورس سهم‌های ارزشمند خود را نفروشند




کارشناس بازار سرمایه گفت: سود شرکت‌های فعال در بازار بورس رو به افزایش است و به زودی شرایط بازار مثبت می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم که سهامداران سهم‌های خود را
 نفروشند.
به گزارش پایگاه خبری بازار، هومن عمیدی بیان کرد: حدود شش ماه است که بازار سرمایه روند منفی و نزولی دارد اما شرایط بنیادی آن از هر نظر عالی است و فقط بحث رفتار سهامداران و ترس و بی‌اعتمادی آنهاست که سبب منفی شدن بازار شده است.
وی افزود: گزارش های شرکت‌ها خوب بوده و فروش و سودآوری آنها در مقایسه با سنوات گذشته چند برابر شده اما متأسفانه با توجه به نگرانی‌ها و بی‌اعتمادی‌هایی که وجود دارد سهامداران تصمیم گرفتند که سهام خود را بفروشند تا در فرصت‌های بهتری وارد بازار شوند.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اگر دقت کنیم می‌بینیم که بازارهای موازی دیگر هم ریزش داشته‌اند، یادآور شد: دلار از کانال ۳۰ هزار تومان به ۲۵ تومان رسیده و ۲۰ درصد ریزش داشته است، قیمت سکه از ۱۵ تومان به ۱۲ تومان کاهش یافته و ملک هم ۱۵ درصد ریزش داشته است.
مصوبه جدید سازمان بورس
جزییات مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار درباره حد نصاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت اعلام شد.
با مصوبه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار (نهاد ناظر)، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت ملزم به سرمایه‌گذاری حداقل ۱۵‌درصد و حداکثر ۲۵ درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق در سهام، حق تقدم و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس یا بازار اول و دوم فرابورس، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده دربورس و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها هستند. صندوق‌های درآمد ثابت ملزم هستند تا پایان اسفند ۱۴۰۰ نسبت به رعایت نصاب موضوع این مصوبه اقدام کنند.
بر این اساس، تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ نسبت به افزایش حداقل سه واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه‌گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.
گفته می‌شود با مصوبه جدید نهاد ناظر، 9 هزار میلیارد تومان پول برای بورس تجهیز شد زیرا ‌صندوق‌های با درآمد ثابت اکنون ۳۰۰ هزار میلیارد تومان موجودی دارند که سه درصد آن را تا ۱۳ روز کاری (به صورت الزام‌آور) فرصت دارند که وارد بازار کنند.