kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

حوادث شهرستانها


 
  بدهکاران188میلیاردی مالیاتی
دستگیر شدند
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری 2 متهمی که با دور زدن قانون مرتکب فرار مالیاتی به ارزش 188 میلیارد ریال شده بودند خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا هاشمی‌فر» اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فرار مالیاتی در یکی از شرکت‌های واردات کالا، در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، 2 نفر با ثبت شرکتی تجاری به نام یک فرد عادی در مبادی گمرکی کشور با سوءاستفاده از کارت بازرگانی صادر شده برای وی اقدام به واردات عمده کالا کرده و اجناس وارداتی را در بازار به فروش رسانده و از پرداخت مالیات مربوطه خودداری کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برابر ارزیابی‌های به عمل آمده از سوی کارشناسان حقوقی اداره کل امور مالیاتی، فرار مالیاتی صورت گرفته در این پرونده بالغ بر 188 میلیارد ریال است، گفت: در این خصوص 2 متهم اصلی و افراد ذی نفع در این پرونده دستگیر و ضمن مسدود شدن حساب‌های آنها برای رسیدگی قانونی به جرم خود تحویل
مرجع قضائی شدند.



کشف213 هزار لیتر گازوئیل قاچاق
در «شهریار»
فرمانده انتظامي غرب استان تهران، از شناسايي و کشف 213 هزار لیترگازوئیل قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان در شهرستان «شهریار»
خبر داد.
سرتیپ «کیوان ظهیری» اظهار داشت: در پي دریافت اخبار و اطلاعاتی مبني بر اين که فردي در «صبا شهر» شهرستان شهريار اقدام به دپوي سوخت قاچاق مي‌کند، ماموران انتظامی کلانتری 22 صباشهر موفق به شناسایی محل دپو شده و پس از هماهنگی قضائی به آنجا اعزام شدند.
وی بيان داشت: مأموران در عملیاتی غافلگیرانه وارد انبار شده و در بازرسي از محل، 213 هزار لیترگازوئیل قاچاق که در‌تانکر­های بزرگ دپو شده را کشف کردند.
سردار ظهیری در پايان با‌اشاره به اینکه ارزش سوخت­ قاچاق کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده،خاطرنشان کرد: در اين خصوص پرونده‌اي تشکيل و پس از هماهنگی‌های قضائی، اقلام مکشوفه توقیف و محل انبار نیز پلمب شد.


توقیف محموله قاچاق در تانکر گاز
فرمانده انتظامی استان  سمنان از توقیف یک دستگاه خودروی تانکر گاز حامل کالای قاچاق به ارزش 35میلیارد ریال خبر داد.
سرتیپ «عبداله حسنی» اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر انتقال و جابه‌جایی محموله‌ای غیر قانونی با استفاده از یک دستگاه خودروی تانکر گاز در محور مواصلاتی استان، پلیس یک دستگاه خودرو تانکر گاز را واقع در پلیس راه شهرستان سرخه متوقف کرد.
وی با بیان اینکه این خودرو در مسیر پایتخت در حرکت بود گفت: ماموران انتظامی در بازدید نهایی از این خودرو انواع کالای قاچاق جاساز شده شامل لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم برقی، مواد خوراکی و...کشف کردند.
 فرمانده انتظامی استان سمنان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را برابر نظر کارشناسان 35 میلیارد ریال اعلام کرد‌.
 
 
 قاتل خاموش در «اهر» 3 قربانی گرفت
فرمانده انتظامی شهرستان اهر از مرگ 3 شهروند اهری به علت گازگرفتگی خبر داد.
 سرهنگ «قدرت آقاپور» اظهار داشت: در پي تماس تلفني شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، مبني بر گازگرفتگي 3 تن از اعضای یک خانواده در یکی از محلات شهرستان «اهر»، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل اورژانس به محل
اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد این سه مرد 33 ،35 و 37 ساله بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند.
با هماهنگي مقام قضایي اجساد متوفيان به بیمارستان شهرستان منتقل شد.


احتکار 46 تُن مواد اولیه لاستیک
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 46 تُن مواد اولیه لاستیک خودرو به ارزش 20 میلیارد ریال در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا هاشمی‌فر» اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی کالاهای احتکاری در انباری واقع در حاشیه شهر اصفهان پس از اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام و در بازرسی از آن 46 تُن مواد اولیه خارجی لاستیک خودرو که از مدت‌ها قبل در انبار مذکور نگهداری شده بودند را کشف کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش این محموله مکشوفه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه 20 میلیارد ریال است، گفت: در استعلامات صورت گرفته مشخص شد، مشخصات انبار و موجودی آن در سامانه انبارهای اداره صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده و بنابراین جرم احتکار کالا محرز و برابر دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبار مذکور اقدام شد.
سرهنگ هاشمی‌فر از تشکیل پرونده و معرفی مالک کالاهای احتکاری به مرجع قضایی خبر داد.


احتکار 400 تن آهن در رشت
فرمانده انتظامي استان  گیلان از کشف سوله احتکار 400 تن آهن‌آلات ساختماني به ارزش 55 میلیارد ریال در شهرستان رشت خبر داد.
سرتیپ «عزيزاله ملكي» افزود‌: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات همه‌جانبه از احتکار آهن در سوله‌ای در يكي از مناطق حاشيه‌اي شهرستان رشت مطلع شده و بررسي موضوع را در دستور كار قرار دادند.
فرمانده انتظامي استان گيلان با بيان اينكه پس از تحقيقات نامحسوس و تلاش‌هاي صورت گرفته محل دقيق احتكار، مورد شناسايي قرار گرفت، افزود: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی با هماهنگي قضایي به اين مكان اعزام شدند.
اين مقام ارشد انتظامي به كشف 400 تن آهن ساختمانی احتکار شده در بازرسی از سوله مورد نظر خبر داد و اذعان داشت: متهم 28 ساله اين پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضایي معرفي شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش اين كشفيات،
55 میلیارد ریال است.