kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
نشریه آمریکایی:

بهترین سیاست برای بایدن خروج از سوریه است

یک نشریه آمریکایی طی یادداشتی، با اشاره به شکست سیاست آمریکا در بحران سوریه نوشت، بهترین سیاست برای دولت «جو بایدن»، خروج از این کشور است.

«دنیل دیپتریس» طی یادداشتی در نشریه آمریکایی«نشنال ریویو»‌،نوشت، این تصور که آمریکا کلید ساخت یک سوریه نوین را در دست دارد، ناشی از تشخیص ضعیف و خوش باوری است. در ادامه یادداشت دیپتریس آمده است: آمریکا پس از 10 سال جنگ داخلی در سوریه، هنوز حدود ۹۰۰ نیرو در این کشور دارد. این حضور طولانی- تقریبا دو سال پس از اینکه داعش آخرین سنگرهایش را در مرزهای خلافت خودخوانده از دست داده است- متقاعد‌کننده نیست.
این یادداشت می‌افزاید: روشن‌ترین مسیر پیش روی آمریکا، خروج نیروهای نظامی و تحویل دادن مشکلات به کشورهای منطقه است که منافع بیشتری در حل آن دارند. نیروهای آمریکایی به ماموریت اشتباه خود در سوریه ادامه می‌دهند. گشت‌زنی نیروهای ما بیشتر جنبه نمادین دارد. در مواردی آمریکا به حملات هوایی به اهدافی در سوریه دست می‌زند که هیچ ارتباطی با داعش ندارد. حمله پنج شنبه شب در دفاع از خود علیه اهداف شبه نظامیان شیعه در مرز عراق و سوریه، یک نمونه شاخص آن بود. در این یادداشت تاکید شده است:ماموریت نظامی آمریکا در سوریه، به انجام رسیده است. اکنون، زمان خروج است.