kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

سوچی گم شد!

«آنگ سان سوچی» توسط نظامیان کودتاچی میانمار، به مکانی نا معلوم منتقل شده است و از سرنوشت او، خبری در دست نیست. این در حالی است که اعتراضات خیابانی علیه کودتای نظامی‌، همچنان ادامه دارد.

«آنگ سان سوچی»، رهبر ۷۵ ساله دو فاکتو میانمار، از آغاز کودتا در اول فوریه سال جاری میلادی (بهمن ماه) در حصر خانگی است. اما خونتا (ارتش کودتاچی که قدرت را به دست گرفته) وی را به مکانی نامشخص منتقل کرده است. حزب لیگ ملی برای دموکراسی به رهبری سوچی، اعلام کرد که سوچی شش روز قبل، از حصر خانگی به مکانی نامشخص منتقل شده است.
به گزارش ایسنا، یکی از اعضای ارشد این حزب اظهار داشت: ما دیگر نمی‌دانیم خانم سوچی کجاست. وکیل سوچی نیز پیشتر شکایت کرده بود که به وی اجازه ملاقات با موکلش را پیش از دادگاه اول مارس ۲۰۲۱ نمی‌دهند.
این خبر در حالی منتشر شدکه پلیس میانمار روز جمعه تلاش کرد معترضان در دو شهر بزرگ میانمار را با پرتاب نارنجک‌های صوتی، گلوله‌های پلاستیکی و شلیک‌های هوایی متفرق کند. در جریان اعتراضات خشونت‌آمیز روز جمعه در «یانگون»، یک تن زخمی شده است. همچنین، چند تن دیگر هم در شهر «ماندالای» زخمی شده‌اند و نیروهای امدادی اعلام کردند که چند کودک در بین زخمی‌ها هستند.
دیروز نیز اعتراضاتی در یانگون و پس از آن برگزار شد که سفیر میانمار در سازمان ملل از خونتا خواست تا به حکومت نظامی خود در این کشور پایان دهد. پلیس هم برای متفرق کردن معترضان، از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد.
گفتنی است، میانمار از اول فوریه (13 بهمن ماه) که ارتش، دولت را سرنگون و سوچی را به همراه رئیس‌جمهور و سایر سیاستمداران و قانونگذاران بازداشت کرده است، در بحران سیاسی به سر می‌برد و اعتراضاتی از همان زمان در سراسر این کشور آغاز شده است و اکنون نیز ادامه دارد. ارتش میانمار می‌گوید، دولت قبلی به شکایت‌ها درباره تقلب‌های انتخاباتی اخیر بی‌اعتنایی کرده و به همین دلیل، این کودتا را انجام داده است. با توجه به وقایع جاری در میانمار، می‌توان گفت‌، کسانی که در نسل‌کشی مسلمانان این کشور در سال 2017 مشارکت داشته‌اند، اکنون به جان هم افتاده‌اند.