kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

خواندنی از ورزش



*مهدی علی نژاد معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره زمان برگزاری انتخابات فدراسیون‌های اتومبیلرانی و شطرنج گفت: با توجه به اینکه شش ماه از زمان ثبت‌نام کاندیداهای فدراسیون شطرنج سپری شده است باید طبق آئین نامه ثبت‌نام مجدد صورت بگیرد. درخصوص اتومبیلرانی نیز باید بگویم هنوز وضعیت صلاحیت نامزدها مشخص نیست. وی پیرامون این پرسش که شایعاتی مبنی بر مهندسی انتخابات اتومبیلرانی وجود دارد، گفت: من در این زمینه چیزی نشنیده ام.
*با توجه به شیوع ویروس کرونا و با اعلام رسمی فدراسیون دوومیدانی چین رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا که قرار بود به میزبانی این کشور برگزار شود، لغو شد.پیش از این بنا بر تقویم کنفدراسیون دو ومیدانی آسیا قرار بود این رقابت‌ها از ۳۰ اردیبهشت تا ۲ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود. کنفدراسیون دوومیدانی قاره آسیا تاریخ جدید برگزاری بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا را اعلام نکرده است.
*مجمع انتخابات فدراسیون نجات غریق و غواصی سه شنبه ۷ بهمن به ریاست مهدی علی نژاد و با حضور کیکاووس سعیدی نماینده کمیته ملی المپیک، مهدی مستجاب الدعوه سرپرست فدراسیون نجات غریق و غواصی و علیرضا خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و مهدی حیدری با کسب ۲۷ رای از ۴۲ نفر رای اعضای مجمع به مدت ۴ سال ریاست فدراسیون نجات غریق و غواصی را بر عهده گرفت.همچنین فرهنگ شادنیا ۱۲ رای و محمد بابایی ۳ رای در انتخابات کسب کردند.
*اردوی تیم ملی دوچرخه سواری پیست در بخش سرعت آغاز شده است و نفرات دعوت شده وارد اردو شدند و تست PCR دادند.محمد دانشور، رکابزن ملی‌پوش ایران که طلای بازی‌های آسیایی اینچئون را دارد با وجود دعوت شدن اما به اردوی تیم ملی نیامد.علیرضا احمدی، مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در مورد علت نیامد دانشور به اردوی تیم ملی گفت: آن طور که مربی دانشور با محمود پراش، سرمربی تیم ملی صحبت کرده دانشور در فکر کنار گذاشتن دوچرخه‌سواری است و در نظر دارد که شغلی برای خود پیدا کند و مشغول به کار شود. همچنین گفته است که دوچرخه‌هایش را نیز برای فروش گذاشته است.