kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

4800 واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل در استان مرکزی نوسازی شد



مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: چهار هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده از سیل نوسازی و تعمیر شده و در ایام‌الله دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.
«محمدرضا رضافرح» دیروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به منظور ساخت و آماده‌سازی این واحدهای مسکونی سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض صرف شد.
وی اظهارداشت: چهار هزار و ۲۵۰ باب از  واحدهای مسکونی بازسازی شده سیل این استان در روستاها و ۵۵۰ واحد مسکونی نیز در شهرها قرار دارند که در سیل بهاره سال  ۹۸ دچار خسارت شدند.
رضا فرح افزود: برای ساخت هر واحد روستایی خسارت دیده از سیل ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که نرخ بازپرداخت تسهیلات تکمیلی آن نرخ پنج درصد بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: سیمان رایگان، ارائه خدمات فنی و مهندسی رایگان شامل تهیه نقشه و صدور پروانه ساختمانی از خدماتی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای منازل مسکونی خسارت دیده از سیل سال ۹۸ اعطا شده است.
رضا فرح افزود: برای ۵۵۰ واحد مسکونی شهری خسارت دیده از سیل این استان نیز  ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲۵۰میلیون ریال کمک بلاعوض به همراه خدمات فنی رایگان داده شده است.