kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

تامین اجتماعی ۳۲ هزار میلیارد تومان مطالبه دارد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در کل کشور ۳۲ هزار میلیارد تومان از کارگاه‌های مختلف مطالبه داریم که نمی‌توانیم آنها را وصول کنیم.



مصطفی سالاری دیروز سه‌شنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، افزود: سازمان تامین اجتماعی ۴۶ میلیون نفر را تحت پوشش دارد و در وصول مطالبات خود با مشکلاتی مواجه است.
وی با اشاره به ۳۲ هزار میلیارد تومان مطالبات این سازمان در کشور، افزود: ما چون نمی‌توانیم این مطالبات را از کارگاه‌ها وصول کنیم با استفاده از راهکارهای مختلف نظیر امهال و تقسیط برای وصول این موجود تلاش می‌کنیم تا به کارگاه‌ها هم فشار نیاید.
این مسئول گفت: اگر ما نصفی از این مطالبات را دریافت کنیم حدود ۱۵ درصد از مطالبات بازنشستگان را تسویه ‌می‌کنیم و میزان رضایت را در میان این قشر افزایش خواهیم داد.
سالاری گفت: ما باید دغدغه تولیدکنندگان و واحدها را نیز داشته باشیم ولی از سوی دیگر نیز توجه داشته باشیم تا به واحدهای تولیدی فشار کمتری وارد شود.
سالاری با اشاره به پرداخت حقوق و مستمری کافی به بازنشستگان، افزود: هم اینک حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته از سازمان حقوق می‌گیرند که تعداد آنها با خانواده حدود ۱۱ میلیون نفر می‌شود.
وی با اشاره به خدمات سازمان در بحث درمان، گفت: امیدواریم بتوانیم دفترچه را در چند ماه آینده حذف کنیم و جامعه هدف ما با کد ملی بتوانند از آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی خدمات دریافت کنند.