kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

۲۰ زندانی جرایم غیرعمد گلستانی آزاد شدند



همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و در مراسمی که استاندار گلستان نیز حضور داشت، ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی با گذشت شکات و کمک خیران از زندان‌های این استان
آزاد شدند.
مجموع بدهی‌ این افراد افزون بر ۴ میلیارد ریال بود که شکات از گرفتن ۳ میلیارد ریال گذشتند و ۲ خیر نیز هر کدام پرداخت ۴۵۰ و ۵۵۰ میلیون ریال از بدهی‌ها را تقبل کردند تا این ۲۰ زندانی به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.
معاون مدیرکل زندان‌ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان در این مراسم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۹ زندانی جرایم غیرعمد دیگر با مجموع ۹۱۵ میلیارد ریال بدهی از زندان‌های استان آزاد شدند.
وحید وسکوئی اظهار داشت: از مجموع این بدهی ۷۰۰ میلیارد ریال توسط شاکیان بخشیده شد و ۲۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد دیه کشور، ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد دیه استان، ۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان و مابقی از محل کمک‌های خیرین تامین
اعتبار شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۱۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد با مجموع ۹۰۰ میلیارد ریال بدهی در زندان‌های گلستان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.
معاون مدیرکل زندان‌های گلستان گفت که یکی از خیران استان ۴۵۰ میلیون ریال از پرداختی زکات خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داد.