kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

جشنواره فیلم کن برای دومین سال هم به تعویق افتاد(اخبار ادبی و هنری)

پس از اعلام به تاخیر افتادن جشنواره فیلم برلین، خبر تعویق در برگزاری جشنواره فیلم کن 2021 که هر ساله در اواسط ماه مه (دهه آخر ماه اردیبهشت) برگزار می‌شد نیز اعلام گردید.

چهارشنبه گذشته سخنگوی جشنواره فیلم کن در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که به دلیل شیوع بیماری کرونا و جهت حفظ سلامت شرکت‌کنندگان و حاضران در جشنواره کن، احتمالا این جشنواره به جای اواسط ماه مه با دو ماه تاخیر در اواخر ماه ژوئن و یا حتی آخر ماه جولای برگزار خواهد شد و چگونگی برگزاری آن کاملاً بستگی به شرایط بحران کرونا دارد.
جشنواره فیلم کن در سال 2020 نیز به‌دلیل پاندمی کرونا برگزار نشد و آثار شرکت‌کننده در آن پس از 3 تا 4 ماه به طرق مختلف از طریق مجازی به نمایش گذارده شدند.
مدیران جشنواره فیلم برلین نیز که هر سال آن را اواسط ماه فوریه برگزار می‌کردند، چندی پیش اعلام نمودند این جشنواره با تاخیر دو ماه و 5 ماه در دو بخش ماه مارس برای توزیع‌کنندگان فیلم و نمایندگان اکران و در ماه ژوئن برای تماشاگران و منتقدان و رسانه‌ها، به‌صورت مجازی نمایش داده خواهد شد.
جشنواره فیلم گوتبرگ سوئد که مهم‌ترین رویداد هنری کشورهای اسکاندیناوی است نیز به‌صورت نمایش‌های تک‌نفره برگزار می‌شود و حتی برگزاری مهم‌ترین مراسم سینمایی سال یعنی اسکار نیز با دو ماه تاخیر به اواخر آوریل موکول
شده است.
به این ‌ترتیب که تقریبا اکثر جشنواره‌های مهم سینمایی دنیا با شرایط جدید و یا به‌صورت مجازی برگزار شده و می‌شوند، هنوز روشن نیست که اصرار متولیان جشنواره فیلم فجر برای برگزاری به موقع و در زمان همیشگی و با اکران حضوری برای رسانه‌ها و مردم به چه علت است؟! و اینکه چگونه مسئولان جشنواره فیلم فجر قصد دارند از ازدحام در سینمای رسانه‌ها و سالن سینماهای مردمی هنگام نمایش فیلم‌ها جلوگیری نموده تا مجدداً به شیوع گسترده بیماری کرونا منجر نشود؟