kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵

مراسم رونمایی از پنج اثر تاریخی(اخبار ادبی و هنری)

مراسم رونمایی کتاب‌های جدید موسسه قدر ولایت با عناوین «یک مرد و یک نامرد»، «هرچه شما بگویید ارباب»، «محاکمه رضاشاه و روشنفکران»، «رازهای دو عصا» و «پدربزرگ من» عصر دیروز با حضور احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت، محسن بغلانی نویسنده، نادر ملک‌کندی پژوهشگر و محمدحسین صلواتیان تصویرگر، در کتابفروشی چاپ و نشر بین‌الملل برگزار شد.



در این مراسم نادر ملک‌کندی با‌ اشاره به رسالت انتشارات قدر ولایت درخصوص حضور در میدان نبرد فرهنگی که پیرو فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر «این میدان، میدان نبرد فرهنگی است» تعیین شده، گفت: این مؤسسه در راستای دغدغه‌ها و ‌اشارات مقام معظم رهبری به این حوزه فرهنگی نشر، وارد شد و خوشبختانه در این چند ساله بیش از ۸۵۰ اثر منتشر کرده ‌است.
محسن بغلانی نویسنده دو کتاب «رازهای دو عصا» و «پدربزرگ من» و عضو مؤسسۀ قدر ولایت با‌ اشاره به اینکه این مؤسسه با تمرکز بر چهار محور تاریخ معاصر، دفاع مقدس، فلسفه و عقاید اسلامی و سبک زندگی اسلامی(زیست مؤمنانه) آثاری را تولید می‌کند گفت: بحمدالله امسال هم در بخش کودک و نوجوان و هم در بخش بزرگسال کارهای خوبی ارائه شده است. در بخش کودک و نوجوان تا به حال بیش از ۲۲ اثر داشتیم که بخشی از این آثار به بحث سبک زندگی پرداخته است.
در ادامه جلسه احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت با‌ اشاره به کلام رهبر انقلاب مبنی بر اینکه تاریخ یک ملت هویت آن ملت است بیان کرد: تحریف تاریخ جماعت را بی‌هویت می‌کند و از محتوا تهی می‌کند. یکی از عناصر ضدانقلاب گفته بود که اگر ما بتوانیم تاریخ را آن‌طور بنویسیم که خودمان می‌خواهیم، کار جمهوری اسلامی تمام می‌شود و خودبه‌خود هویت ملت از بین می‌رود و ساقط می‌شود.
در ادامه جلسه محمدحسین صلواتیان، تصویرگر دو کتاب «رازهای دو عصا» و «پدربزرگ من» گفت: کتاب باید ماندنی باشد. معرفی کردن شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ بسیار مهم است. ناشران دیگر هم باید وارد این عرصه شوند و از ظرفیت‌ها استفاده کنند.