kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵

رونمایی از یک کتاب درباره جنگ الکترونیک(اخبار ادبی و هنری)

مراسم رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس با عنوان «جنگ الکترونیک» به روایت مرحوم علی‌اصغر زارعی و به کوشش یحیی نیازی با حضور مقامات لشکری و کشوری در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس انجام شد.



این مراسم با حضور سردار احمد غلامپور، سردار محمداسماعیل کوثری، سردار یعقوب زهدی، سردار فتح الله جعفری، سردار علی محمد نائینی و خانواده مرحوم دکتر زارعی، برگزار شد.
سردار نائینی با بیان اینکه ایشان در کنار شهید جهان‌آرا و سایر شهدا در شکستن حصر آبادان و سایر پیروزی‌های دفاع مقدس نقش داشتند، تصریح کرد: سردار زارعی در 8 سال دفاع مقدس با خلاقیت‌های خود در برابر معارضین، در حوزه تخصصی مخابرات و رزمندگی دفاع مقدس فعال و نقش‌آفرین بودند و ایشان یکی از چند نفر اصلی سطح راهبردی مخابرات، جنگال و شنود دوران دفاع مقدس بود.
یحیی نیازی نویسنده کتاب «تاریخ شفاهی جنگ الکترونیک» به شکل‌گیری تدوین کتاب پرداخت و گفت: یکی از رده‌های تخصصی دفاع مقدس موضوع مخابرات و جنگ الکترونیک است که متأسفانه گمنام و ناشناخته است. شکل‌گیری این کتاب توفیقی بود که به‌دنبال انتشار تاریخ شفاهی سردار اسحاقی رخ داد.
وی به اهمیت این رده مهم پرداخت و گفت: در خاطرات فرماندهان دفاع مقدس داریم که با توجه به شنود سیستم مخابراتی رژیم بعث از تحرکات آنها مطلع می‌شدیم و همین موضوع باعث شد توپخانه آنها را هدف قرار دهد، همچنین در عملیات فاو نیز قبل از حضور گارد رژیم بعث آن منطقه گلوله‌باران شد و از حضور آنها ممانعت به عمل آمد.