kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
پیشنهاداتی که آلکنو در زمان عقد قرارداد ارایه کرد

سرمربی تیم ملی فروردین ماه به تهران نمی‌آید/برپایی اردوی ملی‌پوشان والیبال در کازان روسیه

سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران تصمیم دارد برای شروع تمرینات تیم ملی به تهران نیاید و در عوض ملی‌پوشان برای برپایی اردوی خود راهی روسیه شوند.


سرویس ورزشی-

اوایل آذرماه بود که فدراسیون والیبال آلکنو را به صورت رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کرد. همان زمان و پس از اعلام نام آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی، اعلام شد که وی از فروردین ماه کارش را در تهران آغاز می‌کند و تا پایان المپیک توکیو هدایت ملی‌پوشان والیبال ایران را برعهده خواهد داشت.
حتی داورزنی رئیس‌فدراسیون والیبال نیز در این باره گفت: طبق قرارداد، حضور سرمربی تیم ملی از فروردین‌ماه سال آینده خواهد بود، اما وی کار خود را از اول آذرماه شروع کرده است تا ملی‌پوشان والیبال ایران با آمادگی بیش‌تر در دو رویداد مهم سال ۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها و بازی‌های المپیک توکیو) شرکت کنند.
داورزنی تصریح کرد: آلکنو تا زمان شروع اردو در ابتدای سال آینده، لیگ‌های داخلی و خارجی را رصد خواهد کرد که شناسایی بهترین بازیکنان ایران برای دعوت به تیم ملی بر اساس آخرین عملکرد آنان، از جمله این اهداف است. وی به حضور توماس توتولو در کادر تیم ملی والیبال ایران به عنوان دستیار آلکنو اشاره کرد و گفت: دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی ایرانی خواهند بود.
آلکنو به تهران نمی‌آید
اما دیروز برخی منابع خبری اعلام کردند که برنامه‌های تیم ملی تغییر کرده و به احتمال زیاد این مربی روس فروردین ماه به تهران نمی‌آید. خبرگزاری فارس در این باره عنوان داشت: « برخلاف ادعای صورت گرفته، این مربی تصمیمی برای حضور در ایران ندارد و ملی‌پوشان قرار است اردوهای آماده ‌سازی خود را در روسیه آغاز کنند. ظاهراً قرار است ملی‌پوشان در سال آینده راهی روسیه شوند و پس از یک ماه کار خود را در رقابت‌های لیگ ملت‌ها استارت بزنند. »
اردوی تیم ملی در روسیه
سرپرست تیم ملی والیبال پس از انتشار این خبر در گفت‌و‌گویی اعلام کرد که نیامدن آلکنو به ایران قطعی نیست اما او دو آپشن را برای فدراسیون ایران پیشنهاد داده است. خوشخبر یادآور شد: بنده در این مورد موضوع و یا خبر قطعی نشنیده‌ام و نمی‌دانم این خبر چگونه منتشر شده است.  او در ادامه با اشاره به قرارداد امضا شده فدراسیون و آلکنو اظهار کرد: در زمان امضای قرارداد با این مربی، وقتی که با آکنو صحبت کردیم دو آپشن را پیشنهاد داد. اول اینکه سر موقع با شروع اردوهای تیم ملی به ایران آمده و کار خود را شروع کند و سپس برای یک‌ اردوی تدارکاتی تیم عازم کازان شود.
سرپرست تیم‌ ملی والیبال ادامه داد: آپشن دوم او هم این بود که اگر بازی‌های باشگاهی آنها به مراحل بالاتر رفت و آلکنو نتوانست به ایران بیاید، دستیار او آقای توتولو به ایران بیاید تا تمرینات تیم ملی ایران را شروع کند و وقتی اردو یک مقدار جلو رفت او به تیم ملی ملحق شود.
او در پایان تاکید کرد: البته مسائل کرونا و قرنطینه هم آپشن‌هایی بودند که به آنها نپرداختیم. هدف این است که تیم ملی چه با توتولو و چه با حضور شخص آلکنو کار خود را شروع و در ادامه هم یک اردو را در کازان داشته باشد تا از همانجا هم عازم مسابقات شود.
برنامه دیدارهای ایران در لیگ ملت‌ها
حالا باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌داد اما آنچه که قطعی بوده این است که تیم ملی والیبال یک اردو در روسیه برگزار خواهد کرد. لیگ ملت‌ها از تاریخ 21 اردیبهشت 1400 برای بانوان و 24 اردیبهشت 1400 برای مردان آغاز خواهد شد.
هر بخش از رقابت‌ها شامل 16 تیم می‌شود که طی پنج هفته در گروه‌های چهار تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در نهایت شش تیم راهی مرحله پایانی خواهند شد تا تکلیف قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص شود. مرحله پایانی سومین دوره رقابت‌ها در بخش بانوان به میزبانی چین برگزار می‌شود و مرحله پایانی مردان از 2 تا 6 تیر 1400 در کشور ایتالیا برگزار خواهد شد. برنامه دیدارهای ایران در لیگ ملت‌های سال 2021 به این شرح است:
برنامه هفته نخست (24 تا 26 اردیبهشت 1400- جیانگمن، چین):
چین‌، ایران، روسیه، ژاپن
برنامه هفته دوم (31 اردیبهشت تا 2 خرداد 1400 – آنکونا، ایتالیا):
ایتالیا، ایران، کانادا، بلغارستان
برنامه هفته سوم (7 تا 9 خرداد 1400 – کرالیوو، صربستان):
صربستان، ایران، آمریکا، آلمان
برنامه هفته چهارم (14 تا 16 خرداد 1400 – تهران، ایران):
ایران، برزیل، استرالیا، اسلوونی
برنامه هفته پنجم (21 تا 23 خرداد 1400 – فرانسه):
فرانسه، آرژانتین، لهستان، ایران
لازم به یادآوری است که رقابت‌های لیگ ملت‌ها در سال 2020 به واسطه شیوع ویروس کرونا لغو شد.