kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰

هزار موشک به تل‌آویو می‌خورد بهتر از تحقیر اسرائیل بود (خبر ویژه)

یک کارشناس صهیونیست در مسائل راهبردی با اشاره به اینکه ارتش صهیونیستی همه کشورهای عربی را یکجا شکست داد اما از پس رزمندگان فلسطینی برنیامد، تأکید کرد: گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس، ارتش اسرائیل را شکست داد.


به گزارش پایگاه اینترنتی گردانهای شهید عزالدین (قسام شاخه نظامی حماس) یوآف شارونی از فیلمی که گردانهای شهید عزالدین قسام هفته گذشته درباره حمله رزمندگان حماس به موضع نظامی «ناحال عوز» در شرق غزه منتشر کرد ابراز شگفتی و حیرت کرد و در کنفرانس امور امنیتی و نظامی در شهر هرتزیلیا در شمال فلسطین اشغالی گفت: «تأثیر فیلم عملیات ناحال عوز از شلیک هزار موشک به تل‌آویو بیشتر بود.»
وی در مقاله‌اش به این کنفرانس که در روزنامه‌های صهیونیستی با عنوان «شکست ارتش لوس و نازپرورده ما» منتشر شد افزود «ارتش ما بدون پیشروی نیز می‌خواهد پیروز شود. ما ارتشی داریم که در سطح جهان بیشترین بودجه برای آن هزینه و میلیاردها دلار برای حمایت از سربازان پرداخت می‌شود و به سامانه‌های پیشرفته‌ای مجهز است که فوق تصور عقلهای بشری است.»
وی گفت: «ارتش ما در این اواخر با پدیده‌های ننگین و شرم‌آوری روبروست که در نهایت فاجعه‌آفرین خواهد بود مانند اجازه به همجنس‌بازان برای خدمت در یگانهای رزمی و همچنین گردانهای مختلط‌زن و مرد از جمله این پدیده‌هاست علاوه بر اینکه مجالس خوشگذرانی و عیاشی و رقص و مسافرت و فساد و اختلاس گریبانگیر ارتش اسرائیل شده است.»
وی تصریح کرد «ارتش آخرین خط دفاعی ماست و در این جنگ در برابر حماس شکاف برداشته است. ارتش ما، سست‌ترین و نازک‌نارنجی‌ترین ارتشهای جهان است.» اسرائیل در این نبرد به وضوح شکست خورده است.
وی تصریح کرد: «این شکست سرهای سیاسی و نظامی بسیار زیادی را به باد خواهد داد اما آیا اصلاحاتی صورت خواهد گرفت؟ آیا عبرت گرفته خواهد شد؟ آیا سربازان ما به سربازانی که بازیهای رایانه‌ای نظامی خود را کنار بگذارند و اهل جنگ باشند تبدیل خواهند شد؟ آیا ارتش اسرائیل از ما در برابر فاجعه‌ای به نام حماس حمایت حمایت خواهد کرد؟»
شارونی تصریح کرد: جنگجوی ما جنگجویی سرسخت و شکست ناپذیر بود و به آرمانش افتخار می‌کرد ما همه کشورهای منطقه را شکست دادیم و آنان را به امضای پیمانهای صلح مجبور کردیم اما فاجعه‌ای که درباره آن هشدار می‌دادیم به وقوع پیوسته و زمان نیز از دست رفته و ارتش ما از ارتشی خشن و محکم به ارتشی بزدل و ترسو تبدیل شده است و به جای آنکه سرباز اسرائیلی به صلابت و استواری خود اتکا کند به استحکام تانک ضد گلوله‌اش تکیه کرده و موشکهای کورنیت حماس نیز این تانک را دریده است. جنگجوی اسرائیلی به دیوارهای بتنی تکیه کرده که حماس زیر آن تونل زده است و خرابکاران حماس در صحنه‌ای هالیوودی از تونلها در می‌آیند و به مواضع ما حمله می‌کنند و ظرف کمتر از دو دقیقه ده سرباز نخبه ما را مانند گوسفندهای لرزان می‌کشند.