kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۵۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲

کمک‌های مردمی و بسیج به مناطق آبگرفته اهواز

با گذشت چند روز از بارندگی شدید در اهواز، چند محله این شهر هنوز درگیر آبگرفتگی شدید هستند و آب در منطقه کوی انقلاب، کوی علوی و منطقه کمپلو باعث تخریب اسباب و اثاثیه منازل شد.

 بارندگی‌های چند روز گذشته در اهواز علاوه‌بر معابر، باعث ورود آب به برخی منازل شد که در پی آن گروه‌های جهادی مردمی، بسیج و نیروی انتظامی برای امدادرسانی، جابه‌جایی، تخلیه لوازم و توزیع ملزومات اولیه وارد عمل شدند.
پخت غذای گرم، تهیه آب، مواد غذایی، پتو و.... از جمله خدمات گروه‌های جهادی به مردم گرفتار در سیل است.
سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: بسیج، گروه‌های جهادی و علاقه‌مندان به کمک و یاری به همنوعان خود مشغول فعالیت خواهند ماند تا مشکلات برطرف و زندگی مردم به حالت عادی بازگردد.
فرمانده بسیج طلاب هم گفت: خدمات‌رسانی همچنان ادامه دارد و تمام تلاش و سعی ما بر این است تا در صورت هرگونه بارندگی تا پایان هفته، با آمادگی کامل در صحنه حضور پیدا کنیم.
در این راستا، طلاب جهادی با تمام قدرت به میدان آمدند تا با همکاری و همراهی هلال‌احمر در کنترل این بحران قدم بردارند؛ حجت‌الاسلام بیت‌سیاح، مسئول قرارگاه جهادی کمک‌رسانی و فرمانده بسیج طلاب بیان کرد: ابتدای بارش باران و مواجه شدن با آبگرفتگی، قرارگاه کمک‌رسانی تشکیل و سه نقطه هدف کمپلو- شیخ‌بها، شهرک‌اهواز و کوی علوی مشخص شد.
وی افزود: راهبرد اصلی، تقویت گروه‌های جهادی مستقر در آن منطقه بود که اقدامات جهادی در محورهای جابه‌جایی وسایل منازل، تخلیه آب و توزیع بسته‌های غذایی با مشارکت هلال احمر انجام شد.
فرمانده بسیج طلاب گفت: جلسه‌ای نیز با حضور مسئول هلال احمر اهواز در فرمانداری تشکیل و به دستور فرماندار، نظر بر این شد که در نهایت تعامل و همکاری بین گروه‌های جهادی و هلال احمر، خدمت‌رسانی به مردم ادامه پیدا کند.
وی افزود: منازل آسیب‌دیده رصد شده و به دلیل قطع راه‌های ارتباطی تا به این لحظه ۲۰۰ بسته غذایی در منطقه کمپلو و ۵۰ بسته دیگر به منازل آسیب‌دیده در شهرک ‌اهواز رسانده شده است.
بیت‌سیاح عنوان کرد: خدمات‌رسانی همچنان ادامه دارد و تمام تلاش و سعی ما بر این است تا در صورت هرگونه بارندگی تا پایان هفته، با آمادگی کامل در صحنه حضور پیدا کنیم.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان از پخت روزانه سه‌هزار غذای گرم و اهدای کمک‌های مومنانه به سیل‌زدگان اهواز و ماهشهر خبر داد.
سرهنگ یونس زبیدی، اظهار کرد: روزانه سه‌هزار پرس غذای گرم و سه‌هزار بسته کمک مومنانه توسط گروه‌های جهادی بین خانواده‌های درگیر سیل و آبگرفتگی در این استان توزیع می‌شود.
وی با‌ اشاره به فعالیت شبانه‌روزی گروه‌های جهادی برای کمک به خانواده‌های گرفتار سیل و آبگرفتگی افزود: علاوه ‌بر پخت غذای گرم و توزیع این کمک‌ها، جهادگران قرارگاه‌های جهادی نیز اقداماتی دیگری مانند بازدید کارشناسان شبکه بهداشت از محل اسکان خانواده‌ها، تهیه و توزیع پکیج صبحانه، تهیه و توزیع پتو، تهیه و توزیع پکیج گرمایشی و... نیز برای مردم عزیز در نظر گرفته شد.
وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی همچنان در حال امدادرسانی به این خانواده‌ها هستند و تا عادی شدن شرایط در کنار مردم خواهند بود
طبق آخرین آمار هلال احمر خوزستان تا این لحظه به بیش از پنج هزار و هفتصد و پنجاه نفر امدادرسانی شده است.
تیم‌های عملیاتی امداد نجات جمعیت هلال احمر نیز در ۱۶ شهرستان درگیر معضل آبگرفتگی‌های خوزستان به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا نسبت به رفع مشکلات مردم صبور ساکن در مناطق متاثر از بارش‌های شدید باران در روزهای اخیر اقدام کنند.