kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲

امام جمعه یزد خواستار تقویت طرح‌های محرومیت‌زدایی در روستاها شد



  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برای ماندگاری مردم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها باید طرح‌های محرومیت‌زدایی با همکاری مردم و پیگیری مسئولان تقویت شود.
آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با ائمه جماعت روستاهای استان افزود: در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی باید تمامی دستگاه‌های اجرایی در کنار هم با همدلی برای رفع مشکلات مناطق محروم اقدام کنند.وی بر لزوم مشارکت طلبیدن مردم و دهیاران در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: در برخی کارها باید از دهیار و مردم کمک بگیرید و در اموری که ممکن است منفعت مالی دارد ورود نکنید که خدای ناکرده عده‌ای به این بهانه نسبت‌های ناروا به روحانیون ندهند.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه روستاها زمانی تمام مایحتاج شهرها را تامین می‌کردند اما اکنون در اغلب روستاها، تولید متوقف شده افزود: امامان جماعت روستا تلاش کنند روستاها به حالت اولیه خود بازگردند و روحیه تولیدگری در آنها احیا شود.
همچنین در ادامه مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه الغدیر استان یزد از اجرای طرح امام جماعت روستا در پنج دهستان استان خبر داد و گفت: در مجموع ۵۴ روستای محروم استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
مهدی دهقان افزود: این قرارگاه فعالیت خود را از سه سال پیش بر اساس طرحی با عنوان محرومیت‌زدایی با مدل متفاوتی از برنامه‌های سال‌های قبل بر محوریت تمرکز بر مناطق خاص و با هدف رفع همه مسائل و مشکلات مردم آغاز کرد.
وی افزود: این طرح در حال حاضر در سه دهستان آسفیج بهاباد، اسفندار ابرکوه و چاهک خاتم شامل ۵۴ روستا در حال اجراست و کار محرومیت‌زدایی در پنج محور فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، سلامت، اشتغال و معیشت و زیرساختی و عمرانی انجام می‌شود.