kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱

بهاء حریری در برابر سعد حریری/ نظام سیاسی فعلی حق تشکیل دولت ندارد!

«بهاء حریری» ضمن تأکید بر این‌که نظام سیاسی کنونی لبنان حق تشکیل دولت جدید را ندارد، گفت که در هفته‌های آغازین سال نو میلادی، طرحی کامل برای بازگشت امنیت و آرامش به لبنان ارائه خواهد کرد.



بهاء حریری، فرزند «رفیق حریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان، و برادر بزرگِ «سعد حریری»، نخست‌وزیر مکلف این کشور، با انتقاد شدید از نظام سیاسی حاکم بر لبنان تأکید کرد که این نظام سیاسی حق تشکیل دولت جدید را ندارد. این جمله‌ به عنوان طعنه بهاء به برادرش تفسیر شده است که قصد دارد دولت جدید را تشکیل دهد. بهاء قصد آمدن به صحنه سیاسی را دارد و این قصد را به زبان هم آورده است. او در مصاحبه با «القدس العربی»، مدعی شد که اواخر سال جاری یا آغاز سال جدید میلادی(اوایل دی آینده) طرحی کامل برای بازگشت امنیت و آرامش به لبنان ارائه خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، فرزند ارشد رفیق حریری که از سال گذشته و همزمان با شدت گرفتن تظاهرات در لبنان، نام خود را به عنوان چهره‌ای نزدیک به معترضان و منتقد برادرش مطرح کرد، افزود که سند «طائف» تاکنون اجرا نشده و در این میثاق تصریح شده است که همه گروه‌های شبه نظامی باید سلاحشان را تحویل دهند. بهاء حریری گفت که باید دولتی تکنوکرات تشکیل شود که در نخستین گام، دست به اصلاحات قانونی برای پایان دادن به
سهمیه بندی‌های طایفه‌ای بزند و یک طرح اقتصادی کامل برای خروج لبنان از بحران تنظیم کند و با اشاره به دولت برادرش سعد حریری(بدون نام آوردن از وی) گفت که این دولت نشان داده که هیچ کاری از دستش بر نمی‌آید و دیگر نمی‌توان به آن اعتماد کرد. گفتنی است، نقدهای بهاء به برادرش، منطقی به نظر می‌رسد، اما بهاء نیز تا کنون چیزی از خود نشان نداده است، تا بتوان در‌باره توانایی اش در اجرای وعده‌ها، قضاوت کرد. همچنین، به نظر می‌رسد که او با چراغ سبز سعودی‌ها، وارد میدان سیاست شده است. از چندی پیش اخباری به گوش می‌رسد که حاکی از چرخش آل‌سعود از سعد به بهاء است؛ آل‌سعودی که سال‌ها حامی سعد شناخته می‌شد.