kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱

عملیات ساخت تونل کازرون - شیراز از سر گرفته شد



با تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی، عملیات خاکبرداری تونل محرم در محور کازرون - شیراز پس از یک وقفه دو ساله از سر گرفته شد.
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه عملیات حفاری تونل محرم پس از دوسال وقفه یکی از دغدغه‌های دیرینه مردم شهرستان کازرون بود، اتمام محور کازرون به بوشهر از طریق تونل محرم است و اجرای این طرح نجات از بن‌بست ۵۰ ساله گذشته این شهرستان است.
فریدون عباسی افزود: با پیگیری‌های انجام‌گرفته به دستور وزیر راه و رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه با تخصیص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ادامه حفاری این تونل در محور پرترافیک جنوب کشور آغاز شد.
وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات بیشتری برای این طرح در نظر گرفته شود. عباسی با بیان اینکه هدف از پیگیری اتمام این محور نجات کازرون از بن‌بستی است که از ۵۰ سال این شهرستان و مردم تحمل کردند، افزود: از جمله دیگر اهداف اجرای این طرح کوتاه‌تر شدن محور بوشهر به مرکز کشور از طریق کازرون مطالعه تونل دوم به نام تونل دیکانک که به اعتبارات کمتری نیاز دارد می‌باشد و فاصله استان بوشهر به شیراز را ۲۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.
رئیس ‌اداره راه و شهرسازی کازرون هم گفت: عملیات حفاری تونل محرم از سال ۸۹ شروع شد که با توجه به مشکلات اعتباری چندین مرحله متوقف شده است.
محمدرضا نکوئی افزود: این محور علاوه‌ بر کوتاه کردن مسیر استان بوشهر به مرکز استان فارس به‌عنوان یک جاده پدافند غیر عامل می‌توان از آن استفاده کرد.
وی اضافه کرد: طول کل این محور ۲۲ کیلومتر است که یک دهنه تونل به طول ۲۲۰۰ متر در حال حفاری است، اعتباری که تا کنون برای حفر این تونل هزینه شده است ۱۶ میلیارد تومان است. تونل به طول ۲۲۰۰ متر در حال حفاری است که حدود ۵۰ درصد آن حفاری شده است، با تزریق این مبلغ اعتبار  حفاری تونل به‌طور کامل به اتمام می‌رسد. شهرستان کازرون در فاصله ۱۶۰ کیلومتری غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.