kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
آغاز هفته چهارم لیگ برتر فوتبال با برگزاری 3 بازی

«پرسپولیسِ گل نزن» در‌اندیشه صدرنشینی است/تقابل جوان‌ترین و پرافتخارترین مربیان لیگ در تبریز

تیم فوتبال پرسپولیس قهرمان چهار دوره متوالی لیگ برتر فوتبال، امروز در شرایطی برای رسیدن به صدر جدول رده‌بندی تلاش می‌کند که ضعف گلزنی در این تیم کاملا مشهود است.



سرویس ورزشی-

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از امروز با برگزاری سه بازی آغاز می‌شود که در مهم‌ترین دیدار تیم پرسپولیس در تهران میزبان شهر خودرو مشهد است. پرسپولیس لیگ بیستم هنوز به شرایط ایده آل نرسیده و در سه مسابقه فقط یک برد داشته و یک گل هم زده که از روی نقطه پنالتی بوده است.
 گل نزدن پرسپولیس مهم‌ترین نقطه ضعف قهرمان چهار دوره لیگ برتر است. اتفاقی که شاید بعد از جدایی بازیکنانی نظیر علیپور، ترابی و محرومیت عیسی آل کثیر قابل پیش‌بینی بود. سرخپوشان هفته گذشته با پنالتی که سیامک نعمتی از دست داد شرایط سختی را تجربه کردند. پرسپولیس اکنون با 5 امتیاز در رده ششم جدول لیگ برتر است و این هفته فرصت دارد تا با شکست دادن شهرخودرو برای اولین مرتبه به صدر جدول لیگ بیستم برسد. البته به شرطی که گلگهرسیرجان این هفته امتیازی نگیرد. شهرخودرو هم هفته گذشته تا دقیقه 93 پیروز میدان بود ولی با یک پنالتی برد را با مساوی مقابل صنعت نفت آبادان عوض کرد. سیدمهدی رحمتی سرمربی غیر رسمی تیم هم در آن بازی اخراج شد تا این هفته محروم باشد. البته رحمتی با کارت سرپرستی روی نیمکت شهرخودرو می‌نشیند و محمد نوازی سرمربی تیم است. امین قاسمی نژاد هم که هفته گذشته مصدوم شده بود به احتمال فراوان مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد او دو گل برای شهرخودرو تاکنون در این فصل زده اما پرسپولیس هیچ گلزنی در جدول گلزنان ندارد. 270 دقیقه بدون گل زدن در جریان بازی رکوردی منفی برای فینالیست لیگ قهرمانان آسیاست.
تقابل مربیان استقلالی مثل نوازی و رحمتی با یحیی‌گل‌محمدی هم در نوع خود جالب است. البته مهم‌تر از آن تقابل گل‌محمدی با تیم سابق خود است. یحیی با شهرخودرو قرارداد داشت که توانست از این تیم جدا شود جانشین کالدرون آرژانتینی در پرسپولیس شود.
فولاد خوزستان- آلومینیوم اراک
ظواهر امر نشان می‌دهد شاید این بازی راحت‌ترین دیدار فولاد در نیم فصل نخست لیگ برتر باشد. آلومینیوم اراک که این فصل به لیگ برتر صعود کرده هنوز گلی در این فصل نزده و فقط یک امتیاز از مس رفسنجان گرفته است. بدبینترین هوادار فولاد هم نمی‌تواند تصور کند که تیم محبوبش در این بازی امتیاز از دست بدهد.
رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم اراک هم می‌داند که بازی سختی در پیش دارد. فولاد خوزستان هم در این هفته فرصت دارد تا به صدر جدول برسد به شرطی که گلگهر بازنده شود.
ماشین ‌سازی تبریز- گل‌گهرسیرجان
ماشین ‌سازی هفته گذشته مقابل استقلال نمایش خوبی داشت ولی شکست خورد و سه امتیاز را در تهران تقدیم حریف کرد. سبزپوشان تبریزی این هفته مقابل صدرنشین لیگ برتر انگیزه زیادی دارند. گلگهرسیرجان با امیر قلعه‌نویی در قواره یک مدعی ظاهر شده و فقط دو امتیاز در بازی با فولاد خوزستان از دست داده است.
این بازی از یک نظر منحصر به فرد است. تقابل جوانترین مربی تاریخ لیگ برتر وحید بیاتلو با امیرقلعه‌نویی یکی از با سابقه‌ترین و پرافتخارترین مربیان لیگ برتر. گادوین منشا مهاجم گل‌گهر این روزها تبدیل به ماشین گل‌سازی برای تیم گلگهر شده و اکنون با 4 گل زده در صدر گلزنان لیگ برتر است. ماشین‌سازی اگر بتواند در تبریز گلگهرسیرجان را شکست بدهد یک شگفتی رقم زده و زمینه صدرنشینی موقت پرسپولیس یا فولاد را در هفته چهارم هم فراهم می‌کند اما بعید است که قلعه‌نویی بازی را به جوانترین مربی لیگ واگذار کند.
سایر دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فردا برگزار می‌شود. سازمان لیگ قصد دارد در راستای محکومیت ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده مسابقات هفته چهارم لیگ برتر را با قرائت فاتحه‌ای برای شهید محسن فخری زاده و یک دقیقه سکوت آغاز می‌کند.
برنامه کامل دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر به این شرح است:
دوشنبه 10 آذر 1399
*پرسپولیس    ............................... شهر خودرو (ساعت 16:15)
*ماشین‌سازیتبریز ............. گل گهرسیرجان (ساعت 16:30)
*فولاد ..................................... آلومینیوم اراک (ساعت 16:35)
ﺳﻪشنبه 11 آذر 1399
*مس رفسنجان .................................. تراکتور (ساعت 16:10)
*نساجی مازندران ........ نفت مسجدسلیمان (ساعت 16:10)
*پیکان ................................................. استقلال (ساعت 16:15)
*سپاهان ................................................... سایپا (ساعت 16:20)
*صنعت نفت آبادان  ..................... ذوب آهن (ساعت 16:40)