kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸

برف راه ۲۵ روستای آذربایجان‌شرقی را بست

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با‌ اشاره به تلاش شبانه‌روزی عوامل این نهاد برای بازگشایی جاده‌های برف گرفته استان اعلام کرد: هم اکنون راه دسترسی حدود ۲۵ روستا بسته بوده و تلاش برای بازگشایی آنها در حال انجام است.


اروجعلی علیزاده، در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این روستاها در ارتفاعات شهرستان‌های بستان آباد، هشترود و چاراویماق واقع شده‌اند و تلاش می‌کنیم راه این تعداد روستا را باز بکنیم.
وی با ‌اشاره به اینکه بارش برف و کولاک چند روز گذشته راه صدها روستای این استان را بست، افزود: از روز پنجشنبه با تلاش نیروهای راهداری راه ارتباطی خیلی از روستاهای بسته شده بازگشایی شد.
وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق برفگیر و روستایی به حدود ۴۰ سانتی متر رسیده است، اظهار داشت: بارش برف راه ارتباطی حدود ۱۳۰ روستای بستان آباد، ۱۲۰ روستای هشترود و ۵۰ روستای مراغه و ده‌ها روستای چاراویماق، میانه و هریس را بسته بود.
علیزاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: این روستاها در مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان واقع هستند و بیشتر آنها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می‌شوند.